Budgetsekreterare
Stockholms kommun / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är cirka 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.
Budgetenheten ingår i stadsledningskontorets finansavdelning.
Vi är en liten enhet som ansvarar för att leda och samordna arbetet med stadens budget, prognoser och bokslut. I gruppen finns ansvarig chef, en strateg samt en controller. Vi utökar nu vårt team med en budgetsekreterare.
Ditt uppdrag
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Arbeta med att sammanställa stadens budget och större uppföljningsärenden i word och pdf
- Administrera de tryckta versionerna av stadens budget och årsredovisning
- Ansvara för och ta fram mallar i Excel och Word inför alla planerings- och uppföljningsprocesser
- Bevaka och säkerställa att KS/KF:s beslutsprotokoll publiceras på stadens intranät
- Uppdatering i och administration av ILS-webb (stadens integrerade ledningssystem)
- Löpande arbete med månadsrapportering
- Ekonomiadministrativa uppgifter
- Ta fram uppgifter i ekonomisystemet - förslag på svar till frågor från allmänhet/journalister
Stora delar av arbetet sker i nära samarbete med övriga avdelningar på stadsledningskontoret. Rollen innebär både självständigt arbete och arbete i team. Under perioder, som följer stadens budget- och uppföljningsprocess, är arbetsbelastningen hög.
Publiceringsdatum2021-01-13BakgrundDu trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann med fokus på kvalitet. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta höga krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.
Vi söker dig som har:
- avklarad gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi
- arbetat med ekonomirelaterade uppgifter och är van användare av ekonomisystem
- goda kunskaper i MS Officepaketet
- goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt
- erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
Vi ser det som meriterande med:
- erfarenhet av arbetat med att sammanställa beslutsunderlag och ärenden
- erfarenhet av Agresso
Vid intervjun kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Vi erbjuder dig
En kreativ arbetsplats där kompetens och samarbete är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat. Vi har tydliga ansvarsområden där ett stort eget ansvar råder. Vi har flexibel arbetstid, friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling, samt träningslokaler i nära anslutning till arbetsplatsen.
Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5858".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Finansavdelningen
Jobbnummer 5521133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.