Budget- och skuldrådgivare

Kristianstads kommun / Företagsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.




Publiceringsdatum
2021-01-20

Arbetsuppgifter
Arbetet som budget- och skuldrådgivare innebär att du stödjer medborgare att:

• Göra en budget
• Få koll på sin ekonomi och ge råd hur hen ska hantera och prioritera sina utgifter
• Ansöka om skuldsanering och ge enskilda stöd i den processen
• Ta fram förslag på överenskommelser med gäldenärer.
• Samordna insatser och initiera samverkan internt och med andra myndigheter.

Som budget- och skuldrådgivare arbetar du även förebyggande genom att utbilda och informera om till exempel hushållsekonomi. Du förväntas bidra till verksamhetsutveckling inom området.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god förmåga att bemöta och kommunicera med olika individer. Du har högskoleexamen inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning alternativt erfarenhet inom yrkesområdet. Specifik kompetens i yrkesrollen och erfarenhet av att genomföra utbildningar är meriterande.

Du har en god och generell datorvana och då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet har du en god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

För att passa i rollen som budget- och skuldrådgivare krävs en förmåga att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Vidare är du duktig på att planera och organisera ditt arbete.

ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariat med tillträde 2021-04-01 och med varaktighet till 2021-12-31. Möjlighet till förlängning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. , upphör: 2021-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2021-4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Utredning Försörjning

Jobbnummer
5532471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: