Bubbleroom söker Customer Retention Manager
Bubbleroom / Ekonomichefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bubbleroom i Borås,
Stockholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-04-29BeskrivningJust nu söker vi en erfaren och driven Customer Retention Manager med digitalt fokus, som kan hjälpa oss att lyfta vårt CRM arbete till nästa nivå.
Du leder och är ansvarig för CRM-teamet och tillsammans utvecklar och driver ni företagets kundrelationer i alla våra kanaler till maximal affärsnytta. Du ingår i marknadsavdelningen och rapporterar till Marketing Manager.
Ditt uppdrag:.
Du kommer att driva utvecklingen av vår kunddatabas på ett proaktivt sätt, med syfte att öka lojaliteten och optimera affären oavsett kanal, marknad och köpbetende. Med bakgrund av analyser av tillgänglig data föreslår du aktiviteter och kampanjer för att kunna erbjuda något attraktivt till kunden, samtidigt som du säkerställer en lönsam affär. Du segmenterar och analyserar vår befintliga kunddata samt tar fram strategier för fortsatt utveckling inom ditt område. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
- Att driva utveckling och upprätthålla kundstrategier i alla kanaler
- Övergripande ansvar för kundbearbetning i hela kundresan oavsett kanal
- Aktivt stödja Bubbleroom i strategiska beslut kring kundutveckling
- Ägandeskap av alla nyckeltal kring kunddatabas, inklusive CLV
- Löpande ansvar med analys, optimering, test och uppföljning
- Projektledning och kravställare av projekt kopplade till din avdelning
- Att föreslå, planera och genomföra säljdrivande och lojalitetsskapande aktiviteter gentemot nya och befintliga kunder
- Budgetkontroll och uppföljning
- Kvalitetssäkring och utveckling av vårt CRM system och kunddatabas
- Att coacha och leda dina medarbetare och kollegor
Vem är du?
Du är analytisk, lösningsorienterad och älskar utmaningar i ditt dagliga arbete. Du har också god förståelse kring digitala kanaler och den sömlösa kanaloberoende kundresan. Du har erfarenhet av att upprätthålla CRM- strategier samt att driva kampanjer ur ett multikanalsperspektiv. Du vet att kunden står i fokus och har erfarenhet av customer journey som arbetssätt- i samband med moderna CRM lösningar. För att trivas i rollen som Customer Retention Manager är du prestigelös, har både driv och mod, samt uppskattar ett företag där laget går före jaget.
Kvalifikationer:
Vi ser att du har relevant utbildning och du har minst 3 års erfarenhet från en liknande tjänst, gärna inom e-handel. Vi ser också att du har en teknisk förståelse, är väl införstådd i olika IT-strukturer bakom CRM-systemet, samt har erfarenhet av att arbeta i Google Analytics.
Vad kan vi erbjuda?
I rollen som Customer Retention Manager kommer du ha stort inflytande i Bubblerooms fortsatta tillväxt! Du får möjligheten att sätta din prägel på rollen och vara en av nycklarna till vår fortsatta framgångsresa.
Villkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med initial påbörjas provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Nilsson, Marketing Manager, via
sofie.nilsson@bubbleroom.com. Sista dag för ansökan är den 31 maj, men vänta inte med att skicka in din ansökan då vi jobbar med löpande urval. Sök jobbet via snabbknappen nedan eller vi länk:
https://bubbleroom.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:267222/Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 2019/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBubbleroom
AdressBubbleroom
Risängsgatan 4
50468 Borås
KontorsadressRisängsgatan 4
Jobbnummer 4758028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.