Bromöllabolagen söker en Redovisningsassistent

Ab Bromöllahem / Ekonomiassistentjobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Bromöllahem i Bromölla

Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för fyra samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag: BromöllaHem, Bromölla Energi & Vatten, Bromölla Fjärrvärme och Bromölla Fritidscenter. Vi arbetar tillsammans och delar funktioner och personalresurser mellan bolagen. Vi är idag totalt ca 30 kollegor. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt och söker nu en engagerad Redovisningsassistent till vårt kontor i Bromölla.
Du kommer arbeta inom funktionen Ekonomi och Hyra. Där kommer du att arbeta brett och varierande med en rad olika arbetsuppgifter inom löpande redovisning och bokslut. Det innebär bland annat kund- och leverantörsreskontra, kontering, hyresavisering, inkassohantering, avstämningar till månads- och årsbokslut samt myndighetsrapportering. Vi ser gärna att du även är öppen för att stötta upp i vår lönehantering, som ett led i att upprätthålla kompetens internt.
Du kommer att leda det dagliga redovisningsarbetet, till största del på egen hand, i BromöllaHem och Bromölla Fritidscenter och rapporterar direkt till vår Ekonomichef. Du uppmuntras till nytänkande av processer och rutiner av både det dagliga redovisningsarbetet samt användandet av ekonomisystemet Akribi och fastighetssystemet Vitec samt vara ett stöd för hela organisationen i det ekonomiska arbetet och utvecklingen av våra ekonomiprocesser.
Arbetet innebär mycket kontakt både med kunder och kollegor.

Kvalifikationer:
har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
har minst ett par års dokumenterad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
erfarenhet av bokslutsarbete och avstämningar är meriterande.

Tjänsten kräver god datorvana och förutsätter att du har god erfarenhet av Office, främst Excel och Word, samt vana att arbeta i olika typer av ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av Akribi ekonomisystem och Vitec fastighetssystem. Arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen är också meriterande.
Förutom detta så ser vi att du är en prestigelös lagspelare som är strukturerad, noggrann och driven i ditt arbete, du är mer av en generalist än specialist. I din kontakt med kunder och kollegor är du ödmjuk, behjälplig och serviceinriktad.
Då vi är ett mindre bolag så behöver du också vara beredd på eventuella insatser som ligger utöver din normala arbetsbeskrivning samt att du är väl införstådd med kravet på stort eget ansvarstagande.
Förutom allt ovanstående så tycker du, liksom vi, att det är viktigt att ha roligt på jobbet och att vi alla hjälps åt!
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2023-06-29

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Din ansökan skickar du till jobba@bromollabolagen.se I ämnesraden skriver du "Redovisningsassistent". Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2023. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, så vänta inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-07
E-post: jobba@bromollabolagen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Redovisningsassistent".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Bromöllahem (org.nr 556537-1274)
Storgatan 40 (visa karta)
295 21  BROMÖLLA

Arbetsplats
Ab Bromöllahem

Kontakt
Ekonomichef
Ida Frank
ida.frank@bromollahem.se
0456-622507

Jobbnummer
7926406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Bromöllahem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Bromöllahem: