Bring Citymail söker en logistikkoordinator

Bring Citymail / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.

Med placering på vår terminal i Stockholm söker vi nu en driven och analytisk logistikkoordinator.

Som logistikkoordinator tillhör du avdelningen Logistik som ansvarar för logistikflödet av post och morgontidningar från tryckeri till företagets utdelningskontor, filialer samt utbärningsbolag i övriga Sverige. Avdelningen har dygnet runt verksamhet i Stockholm, Malmö, Göteborg samt Örebro och består av runt 120 medarbetare. Avdelningen har ingen egen transportkapacitet utan använder sig av avtalsbundna underleverantörer. Tidsfönstret är ofta mycket litet och det är av yttersta vikt att kvalité, miljö och pris samspelar för att kundlöftet skall kunna garanteras.

Tillsammans med två arbetskamrater kommer du i huvudsak att arbeta med löpande uppgifter i ovanstående transportflöde. Du kommer också att vara behjälplig med kostnadskontroll samt med avtal och upphandling mot våra underleverantörer. Din arbetsplats är i Eriksberg/Stockholm men resor i övriga Sverige kommer också att förekomma.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Planera, kommunicera och genomföra förändringar i processer utefter satt rutin i företaget.    
• Löpande följa upp kostnader och kvalité mot företagets underleverantörer.
• Implementera nya logistiklösningar i samband med nya flöden.
• Vara behjälplig vid framtagande av rapporter samt beräkningsunderlag vid framtagande av nya avtal samt upphandlingar.
• Ansvara för att bygga nätverk samt jobba mot externa leverantörer med miljöfrämjande åtgärder samt framtagande av rapporter för miljöpåverkan BCM vad gäller företagets inköpta godstransporter.
• Driva projekt tilldelade av avdelningschef som syftar till miljö, kvalité samt kostadsfrämjande åtgärder.

Publiceringsdatum
2014-10-10

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst krävs att du är analytisk samtidigt som du är driven. Du kommer från dag ett att få stort ansvar och ägarskap. Arbetet ställer krav på att du kan och klarar av att planera din egen arbetsdag för att nå de mål och uppgifter som satts upp. Det förväntas att du kan bygga nätverk både internt och externt samt kunna leda och inspirera andra medarbetare. Vi tror också att du har ett genuint intresse för kvalité och miljö samt är resultatinriktad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser gärna att du har:

• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
• Eftergymnasial utbildning inom logistik alternativ ekonomi
• Något års arbetslivserfarenhet inom logistik och gärna med projektledning
• Körkort och egen bil
• Kunskaper i ISO 9001 och 14001
• Tidigare jobbat med liknande uppgifter med goda vitsord

Vi erbjuder:

En arbetsplats med högt i tak där prestigelöshet präglar hela organisationen. Vi erbjuder också ett fritt jobb med utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas inom logistik samt bygga nätverk. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.

Vi är ett företag som sätter Hälsa, Miljö och Säkerhet högt på agendan och där vi starkt jobbar med att utvecklas både som individer och grupp

Varaktighet och lön:

Tjänsten är ett vikariat på heltid från och med 1 december 2014 till och med augusti 2015.

Fast lön

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via länken "Skicka ansökan" till vänster. Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast 2014-10-31.

Arbetstider och omfattning
Heltid dec 2014 - aug 2015

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Sallanto +46 70-160 26 92

Företag
Bring Citymail

Adress
Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Kontorsadress
Västberga gårdsväg 36

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2026394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail: