Brf Ljuskärrsberget rekryterar förvaltare

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

BRF Ljuskärrsberget 1 bildades 1972 och äger och förvaltar fastigheterna Tattby 7:1 och 7:2 i Saltsjöbaden. Som en av Sveriges största BRF:er utanför HSB sfären upplåter föreningen 490 lägenheter (34000m2 i 52 huskroppar) och äger 13 lokaler med hyresrätt varav en inhyser en större förskoleverksamhet. I fastigheten finns även gemsamhetsanläggning i form av 3 tvättstugor, 2 övernattningslägenheter, gemensamhetslokal, bastu och flera parkeringshus. Området har ett höghastighetsnät för TV, Internet och telefoni (100/100 Mbit). Med Saltsjöbanan tar du dig från Slussen på ca 23 minuter och det är 5 minuters promenad från området till Tippens station. Saltsjöbaden Centrum ligger på 5 minuters gångavstånd och det är ett attraktivt servicecentrum.

BRF Ljuskärrsberget 1:s vision är att föreningen ska kännetecknas av en välskött ekonomi, en välskött fastighet och ett välskött område. Närhet till natur & avsaknad av störande buller är viktiga värden för de boende och verksamheten prioritera ansvarsfull sparsamhet samt långsiktig ekonomisk planering.

Föreningen har utvecklats starkt de senaste åren och har genomfört en lång rad viktiga förändringar. År 2010 installerades bergvärme (Sveriges största anläggning), 2013 köptes tomtmarken av kommunen och 2014 infördes individuell elmätning i syfte att spara pengar och miljö. Ett omfattande renoveringsprogram pågår för att återta den tekniska statusen på husen. Föreningen har idag en stabil ekonomi och arbetar kontinuerligt för att sänka sina kostnader. Vi rekryterar nu en driven förvaltare som vill vara med och utveckla vår bostadsrättsförening.

Publiceringsdatum
2014-06-11

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltare kommer du att driva och utveckla bostadsrättsföreningens processer utifrån medlemmarnas ekonomiska intressen. Genom analys och rådgivning kommer du att arbeta proaktivt med drift, underhåll och planerade aktiviteter. Befogenhet att utföra åtgärder inom fastställd budget och av styrelsen fattade beslut med en stor grad av frihet. Förvaltaren rapporterar till styrelsen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Att efter analys och sammanställning av fakta skapa beslutsunderlag åt styrelsen i förenings- och fastighetsägarfrågor
• Verkställa beslut tagna av styrelsen inom föreningens verksamhet
• Ansvara för kommunikation med föreningens medlemmar och med lokalhyresgäster om deras behov och önskemål
• Bära en central roll i verksamhetsplanering, budgetering och uppföljning
• Att medverka till att det förvalta och upprätthålla verksamhetsplanen, underhållsplanen samt ekonomiska prognoser.
• Ansvara för fastigheterna genom att leda tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll på ett kostnadseffektivt sätt med anställd personal eller entreprenörer. I rollen ingår att arbetsleda 1-5 personer och fasta entreprenörer.
• Initiera underhålls- och ombyggnadsprojekt enligt underhållsplan. Via projektledare beställa åtgärder av entreprenörer till rätt pris och rätt kvalitet inom utsatt tid, visa god beställarkompetens.
• Medverkan vid styrelsemöten kvällstid varannan vecka, föredragande av aktuell förvaltningsrapport
• Ansvara för myndighets- och försäkringsfrågor
• Kontering och attest av fakturor samt uppföljning av utfall mot budget

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning mot en fastighetsförvaltarroll och gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning. Erfarenhet av arbetsledning är starkt meriterande. Du har erfarenhet av fastighetsdrift, budgetarbete och förhandlingsvana, samt har god datavana och hanterar de vanligaste programmen i Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är krav för tjänsten. Som person är du utåtriktad, driven och prestigelös. Du är van att självständigt och strukturerat driva projekt samt hålla deadlines. Du är ordningsam och tycker om att jobba med rutiner när det gäller ekonomi, redovisning av projekt och upprättande av budget och göra uppföljningar. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och kan prioritera och fatta egna beslut. Tjänsten innebär mycket kontakter med personer på olika nivåer, därför krävs det att du har en bra samarbetsförmåga, att du är professionell och ödmjuk.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka in din ansökan via länken nedan, ansök gärna omgående. För mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 eller mail: kto@se.experis.com . Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1906728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: