Bredbandssamordnare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
2014-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bredbandssamordnare" (publicerad 2014-12-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Strategi- och utvecklingsavdelningen
Arbetsplatsbeskrivning
Tjänsten är placerad under strategi- och utvecklingsavdelningen. Avdelningen bildades 1 januari 2014 i syfte att stärka kommunens arbete med strategiska utvecklingsfrågor. Detta skedde genom en samorganisering av strateger och utredningsenhet för att skapa möjligheter till bättre planering, utredning och uppföljning.
Publiceringsdatum2014-12-18Dina arbetsuppgifterUnder hösten 2014 antog kommunfullmäktige i Jönköping ett program för bredbandsutbyggnaden i kommunen. Målet är att år 2020 ska 90 procent av alla hushåll och företag i Jönköpings kommun, såväl i tätort som på landsbygd, ha tillgång till snabbt bredband. För att kunna uppnå målet och intentionerna i kommunens program för bredbandsutbyggnad har det även beslutats att inrätta en ny tjänst som bredbandssamordnare.
Som bredbandssamordnare ska du - såväl externt som internt - verka som kommunens samordnare av och förespråkare för bredbandsutbyggnad. Du ska arbeta med att skapa rutiner och samråd rörande ansökningar av bredbandsstöd från länsstyrelsen samt eventuella kommunala stödmedel. Du ska kartlägga efterfrågan på fiberutbyggnad för att därefter på en övergripande nivå planera utbyggnaden.
I tjänsten ingår även att fungera som stöd till byalag och andra föreningar, ta fram informationsmaterial, genomföra informationsmöten, koordinera kontakter mellan fiberföreningar och tjänsteleverantörer. En viktig del i tjänsten är även att skapa dialog och öppenhet mellan kommunens aktörer och privata aktörer. Till exempel genom att skapa transparens i kommunens tillvägagångsätt för grävkostnader, marktillgång och ledtider.
KompetenserVi söker dig som har eftergymnasial utbildning med en inriktning som är relevant för tjänsten eller annan kunskap som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med planering eller projektledning är också ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till bredbandsutbyggnad eller annan infrastrukturutbyggnad. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att skriva eller handlägga projektansökningar. Du har goda kunskaper om samhällets funktioner och utveckling.
Som person är du initiativrik och gillar att ta eget ansvar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att uppnå uppsatta mål. Vidare tycker du om att samarbeta med andra och är kommunikativ i ditt arbetssätt - både i tal och skrift. Tydlighet och ett strategiskt tillvägagångssätt är av stor vikt i denna tjänst.
Övrig informationB-körkort är ett krav. Det kan förekomma helg- och kvällsarbete i samband med informationsträffar.
Upplysningar
Andreas Zeidlitz, utredningschef, 036-10 57 30
Simon Jonegård, landsbygdsutvecklare, 036-10 27 58
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. 100 %. Tillträde snarast.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 14-04-0021
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 2106573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.