Brandman sommarvikariat
Motala kommun, Räddningstjänst / Brandmansjobb / Motala
2023-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Brandman sommarvikariat" (publicerad 2024-01-16) ⬅️
Visa alla brandmansjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Räddningstjänst i Motala,
Vadstena eller i
hela Sverige Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Samhällsbyggnadsförvaltningen i Motala kommun är kittet i kommunens samhällsbyggande, vi utvecklar Motala till en bra plats att växa på. Vårt uppdrag är att:
• få kommunen att växa hållbart med ett helhetsperspektiv samt skapa ett tryggare samhälle,
• ta hand om gator/parker och naturmark på ett långsiktigt och hållbart sätt,
• ge förutsättningar för att göra rätt på ett enkelt och rättssäkert sätt.
Vi är en attraktiv och lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av omvärld och varandra. Hos oss möter du medarbetare och chefer som vågar testa nya sätt att jobba på, har fokus på kundens behov samt får saker gjorda.
Förvaltningen består av sex enheter; Stöd & administration, Projektledningsenheten, Plan och bygg, Miljö- och hälsoskydd, Lantmäteri/gata & park samt Räddningstjänsten.
Inom räddningstjänsten arbetar 46 heltidsanställda och drygt 50 deltidsanställda. Tjänsten är placerad på brandstationen i Motala.
Publiceringsdatum2023-11-08ArbetsuppgifterVikarierande brandman, stationerad på heltidsstationen i Motala. Du kommer att ingå i räddningstjänstens operativa verksamhet med arbetsuppgifter såsom utryckning, övning, stationsarbete samt skadeförebyggande verksamhet.
KvalifikationerSkallkrav utbildning:
• Skydd mot olyckor
Avslutat minst 3 terminer SMO
OCH/ELLER
• Grib utb. med erfarenhet från Räddningstjänst.
Genomfört Grib utbildning 1 + 2 med erfarenhet från arbete av räddningstjänst.
Skallkrav fysisk förmåga:
• Godkänt rullbandstest för Räddningstjänst 5.6km/h
Tillsammans med din ansökan bifoga ett godkänt rullbandstest av hastighet 5.6km/h. Max 3 månader gammalt.
• Simkunnig
Du testas i Motala på Guldbojen under testdagen.
Skallkrav körkort:
• B körkort
Meriterande körkort:
• C körkort
Skallkrav personliga kompetenser:
Du är trygg i dig själv, står upp för dina åsikter och har mod att säga ifrån vid behov. Du har förmågan att skilja på sak och person och kan känna dig säker även i osäkra sammanhang. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer och underhålla relationer. Du har de resurser som krävs för förändring eller problemlösning. Du gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu. Du hittar lösningar på uppkomna problem.
Viktigt! Du kommer att kallas på en testdag i Motala, vi avser genomföra testerna under tisdag 9/1 och torsdag 11/1. Det är viktigt att du kan delta vid ett av dessa datum för att kunna fortsätta rekryteringsprocessen. Våra tester under dagen består av:
1. Intervju - kompetensbaserad
2. Arbetsbana - fysvarv.
3. Praktiskt prov - verktyg
4. Sökövning - mörkt utrymme
5. Höjd test - stege
6. Simning - Guldbojen i badhus
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C163382".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Motala kommun, Räddningstjänst
Kontakt Operativ chef
Sandra Nordin
sandra.nordin@motala.se 0141-22 26 02 Jobbnummer 8247758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.