Brand Manager till Nexer Group
Nexer Recruit AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nexer Recruit AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Nexer växlar upp både i Sverige och internationellt och söker nu dig som vågar anta utmaningen att vara med och ta vårt varumärke till nya höjder!
I rollen som Brand Manager blir du en central del av Nexers Corporate Marketing Team som ansvarar för Nexers varumärke och övergripande marknadsföringsstrategier.
Om du vill vara del av en livlig, rolig och utmanande arbetsplats med ambitiösa planer för framtiden kan det här vara en spännande möjlighet för dig!
Som Brand Manager kommer du att arbeta både strategiskt och operativt.
Vi söker dig som har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en egen stark drivkraft! Du är kreativ och duktig på att kommunicera och trivs i central roll med mycket frihet och ansvar.
Du kommer in i ett företag under stark tillväxt och blir en del av en företagskultur med stort utrymme för utveckling, innovation och entreprenörskraft. Välkommen med din ansökan!
Din vardag
I rollen som Brand Manager arbetar du övergripande för hela Nexer Group vilket ställer krav på din förmåga att utveckla, involvera och skapa engagemang för varumärkesarbetet i hela bolaget. Vi på Nexer älskar vi det vi gör och vi får saker att hända!
Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga inom Nexer Corporate Marketing Team som ansvarar för varumärke, strategier, riktlinjer, innehåll i egna kanaler och större kampanjer.
Du har ett ansvar för varumärkesprofilen och supporterar olika delar av verksamheten i varumärkesfrågor för att uppnå affärsmål och bästa möjliga resultat. Tillsammans med teamet arbetar du fram guidelines, processer och utbildning för att säkra att marknadsmaterialet följer beslutade riktlinjer. Du kommer även att arbeta med olika varumärkesbyggande aktiveringar, PR och leder marknadsprojekt från idé till genomförande.
I den här rollen får du den perfekta kombinationen av kreativitet och affärsmässighet då du får möjlighet att arbeta både operativt, strategiskt och planera långsiktigt. Du ansvarar för onboarding och uppföljning samt att kravställning gentemot interna såväl som externa leverantörer.
Ett roligt inslag i den här rollen är att du även kommer att spela en betydande roll i att coacha och stödja våra First Impressions Officers på Nexers kontor i Stockholm och Göteborg. Dessa personer är viktiga ambassadörer för vårt varumärke och våra värderingar Passion & Execution - vi älskar det vi gör och vi får saker att hända!
Som Brand Manager arbetar du nära och rapporterar till CMO.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är att du är passionerad kring varumärke, kommunikation och marknadsföring!
För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant akademisk utbildning i botten samt flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring och att leda varumärkesprojekt i en internationell kontext. En viktig del är att kunna leda olika aktiviteter och projekt där självständigt arbete, planering och driv är avgörande.
Vi söker dig som har hög energinivå och en egen stark drivkraft, är nyfiken på omvärlden och har ett tydligt resultatfokus. Du drivs av att kunna påverka, är duktig på att koordinera och kommunicera. För att lyckas i rollen, är du orädd och motiveras av att utvecklas i din professionella roll och som person. Du är van vid att arbeta med många olika intressenter och kontaktytor parallellt.
För att passa in i rollen är följande ett krav:
• Du har tidigare arbetat med B2B-marknadsföring och gillar att arbeta på både strategisk och operativ nivå
• Du är en lagspelare och en problemlösare med en otvetydig "can-do attityd"
• Du tycker om att ta ledningen och kan på ett förtroendeingivande sätt hantera ett marknadsteam med de olika spetskompetenser som behövs för att nå det uppsatta målet
• Du är en god kommunikatör och talar svenska & engelska flytande
Vidare tror vi att du gillar att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och målorienterad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt.
rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nexer Recruit AB (org.nr 556975-4970)
Kontakt Nexer Recruit
sigmarecruit@sigma.se Jobbnummer 7717374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.