Brand Communications Manager - Spring Wine & Spirits
Spendrups Bryggeri AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spendrups Bryggeri AB i Stockholm,
Huddinge,
Botkyrka,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Rätt person för tjänsten gillar att arbeta med analyser samt har tidigare kunskap om Systembolaget. Du är en rutinerad och strukturerad marknadsförare med tydliga projektledaregenskaper, samt är van att bemöta deadlines och har förmågan att parallellt driva stora som små projekt. Tjänsten innefattar ansvar för att ta fram Brand plan och driva marknadsaktivering från ax till limpa, det är därmed ett stort plus om du har en marknadsföringsbakgrund med digitalt fokus.
Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan!
Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Företaget har drygt 30 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Företaget samarbetar nära med Spendrups Bryggeri framförallt avseende försäljning och distribution. Spring Wine & Spirits AB har etablerat sig som en ledande leverantör av vin & sprit till Sveriges restaurangmarknad. Vi representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden och de största producenterna i portföljen är bland annat E & J Gallo Winery, Cantina Zaccagnini, Cono Sur, Cognac Ferrand och Trapiche.
Arbetsbeskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
• Optimera marknadsföringsbudget för att maximera försäljning mot konsument
• Utifrån givna budgetramar driva marknadsprojekt, aktivering och kommunikation kring våra vin- och sprit-produkter
• Utarbeta och genomföra varumärkesplaner samt under året ansvara för varumärkeskommunikation och aktivering inom produktportföljen mot konsument
• Vara kravställare mot media-, pr -, reklambyråer samt framtagning av mtrl
• Projektleda och driva nya lanseringar på Systembolaget
• Projektleda och genomföra event i syfte att driva försäljning mot konsument
• Utvärdering och analys av effekt på kort och lång sikt utifrån varumärkesmål och försäljningsstatistik
Kvalifikationer & personliga egenskaper
• Minst 2 års erfarenhet, efter avslutad utbildning, med marknadsföring av varumärken där tidigare erfarenheter inom FMCG är en förutsättning
• Relevant eftergymnasial utbildning, inom exempelvis marknadsföring eller liknande
• Det är meriterande om du har erfarenhet från projektledning av marknadsprojekt och event
• Vana att upphandla byråtjänster och övrigt material från leverantörer och samarbetspartners är meriterande
• Om du har god kunskap om Systembolaget är det mycket meriterande
• Goda kunskaper i svenska språket samt behärskar engelska obehindrat i både tal och skrift då du kommer ha flera internationella kontaktpersoner
• Behärskar Officepaketet, särskilt Excel och Powerpoint, samt enklare bildredigering
• Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och kan strukturera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god analytisk förmåga och har lätt att anpassa dig till ändrade eller nya förutsättningar utan att tappa kvalitet och tempo. Du drivs av utmanande uppgifter och har inga problem av att jobba mot uppsatta mål då du har ett praktiskt och lösningsorienterat synsätt.
Sista dag att ansöka är 28 augusti, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan
Tillträdesdag: Enl. överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare/Heltid
För mer information om tjänsten: Markus Eriksson,
markus.eriksson@springwine.se eller för mer information om rekryteringsprocessen; Adele Abasova, rekryteringsadministratör,
adela.abasova@spendrups.sePlaceringsort: Stockholm, Sankt Eriksgatan
Din ansökan
För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.
Varför använder vi urvalstestser?
Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (
https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.
Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Välkommen in!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-08-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSpendrups Bryggeri AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Spendrups Bryggeri AB (org.nr 556079-6871),
http://www.Spendrups.se Arbetsplats Spendrups
Kontakt Adele Abasova
adela.abasova@spendrups.se +46702788625 Jobbnummer 6870006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.