Brand Activation Manager till Synoptik & Smarteyes
Synoptik Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vår gemensamma svenska marknadsavdelning två Brand Activation Managers, en för Synoptik och en för Smarteyes.
Vad innebär det att vara Brand Activation Manager för Synoptik och för Smarteyes?
Som Brand Activation Manager får du möjligheten att arbeta i en internationell organisation där du dels är en del av den skandinaviska marknadsorganisationen och där du även har ett nära samarbete med det centrala teamet i Italien. Du är en nyckelperson som leder och koordinerar arbetet i olika kommunikationsuppdrag och projekt riktade mot våra kunder med målsättning att skapa lönsam tillväxt samt varumärkeskännedom för respektive varumärke. Ditt övergripande arbete består i att, i samråd med Marketing Manager, ta fram och implementera en aktivitetsplan för att värva nya kunder till Synoptik respektive Smarteyes i Sverige baserat på analys av den svenska marknaden och insikter från Synoptiks och Smarteyes respektive målgrupper.
Du arbetar i nära samarbete med våra externa partners vilket bland annat innefattar reklam- och mediabyråer och internt med säljorganisationen, butiknätverket samt centrala marknadsfunktioner (CRM, E-commerce, performance marketing) med att ta fram marknadsaktiviteter för butik samt digitala kanaler. Du har budgetansvar för delar av den totala marknadsbudgeten.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Planering, genomförande och uppföljning av nationella säljdrivande kampanjer i linje med övergripande plan och varumärkesstrategi
• Planering och framtagning av koncept och material för butiksaktiviteter i linje med övergripande varumärkesstrategi samt genomförande av butiksaktiviteter enligt plan
• Planering och framtagning av marknadsaktiviteter och lokalt mediestöd vid behov
• Löpande uppföljning och utvärdering
Vem är du?
Hos oss blir du del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Du arbetar i en organisation med starkt driv och framåtanda, där det är högt i tak med stora utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. Vi ser att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där det händer mycket. För oss är personligheten viktig och du är nyfiken med ett prestigelöst förhållningssätt och ser hellre möjligheter än problem. Du trivs av att arbeta med många kontaktytor, har lätt för att samarbeta och är van att arbeta tvärfunktionellt och får energi av att ha flera olika projekt i gång samtidigt. Du är lösningsorienterad, affärs- och lönsamhetsdriven och har förmåga att sätta ditt uppdrag i ett större perspektiv och se till organisationen som helhet.
Kvalifikationer och utbildningskrav:
• Du har en högskoleutbildning inom företagsekonomi, som civilekonomexamen eller liknande
• 5+ års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
• Du är analytiskt lagd och har god affärsförståelse
• Du har god förståelse av varumärkesarbete såväl som retail marketing
• Du har vana att driva flera parallella projekt i samarbete med externa byråer
• Du är en mycket van projektledare av kommunikationsprojekt
• Du har en god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i tal och skrift
Sök tjänsten redan idag!
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete. På kontoret är vi ca 30 medarbetare varav marknadsteamet består av sju andra kollegor.
Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Marielle Wernoltz, Marknadschef på 070-190 11 18.
Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.
Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)
Kontakt Marknadschef
Marielle Wernoltz
mar@synoptik.se 070 190 11 18 Jobbnummer 8534936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.