Branch Servicesupport inom brand och säkerhet

Siemens AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens AB i Huddinge, Stockholm, Solna, Södertälje, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Till vårt kontor i Huddinge söker vi nu en:

Branch Servicesupport inom brand och säkerhet

Tjänsten innebär att du i rollen som Branch Servicesupport ger stöttning och support till dina kollegor för att tillvarata potentialen inom tjänste- och serviceförsäljning för brand- och säkerhetsområdet. Rollen innebär att du kommer att jobba med anbudsframtagande och kundbearbetning tillsammans med samtliga funktioner inom brand- och säkerhetsområdet såsom tekniker, avtalssäljare, sales back-office och projektledare.

Vilka är mina arbetsuppgifter?
Supporta, kalkylera och följa upp förbättringsförslag som teknikerna fångat upp.

Tillsammans med utförandemedarbetare bearbeta kunder som idag saknar serviceavtal.

Anbudsframtagande och kalkylering av avtal samt servicetjänster för mindre objekt.

Säkerställa anbudskvalité, lönsamhet och standardiserade lösningar utifrån Siemens produktportfölj inom ramen för divisionen Building Technologies.

Hålla tät dialog med tekniker och säljare för att fånga upp behov och förväntningar.

Vad krävs av mig?

Gedigen erfarenhet av samordning, projektledning eller motsvarande ser vi som ett krav. Du har kanske drivit egen verksamhet och är van att driva olika parallella projekt med tätt samarbeta med kund samt är bekväm i en säljande roll.

Du har några års erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete, gärna med erfarenhet av brand- eller säkerhetsprodukter eller närliggande område.
Du har troligtvis tillförskansat dig kunskaper genom utbildning inom området, exempelvis el-/teleteknik, nätverksteknik eller motsvarande. Längre arbetslivserfarenhet inom området kan vara likvärdigt meriterande som en utbildning inom området.

Vi ser gärna att du har goda datakunskaper, kunskaper inom nätverk samt programmering är ett plus.

B-körkort är ett krav i tjänsten, likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Ditt tekniska intresse och praktiska handlag är lika viktigt för oss som din vilja och inställning att sätta kunden i första hand. Din vilja att träffa kund och skapa såväl goda relationer som affärer är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Du har modet att ställa frågor till kunden och viljan att veta svaret!

Som person är du ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Då det är ett självständigt jobb ställs det krav på god planeringsförmåga samt ordningssinne.

Hur ansöker jag?

Du är välkommen med din ansökan senast den 15 mars, 2015, ref.nr 192459. För vidare information om tjänsten och/eller rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringsansvarig Mattias Östman, HR, 08-728 13 53, mattias.oestman@siemens.com .

Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen, begär vi från Rikspolisstyrelsen ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistren innan anställning.

Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till facket.se@siemens.com

Publiceringsdatum
2015-02-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 192459

Företag
Siemens AB

Adress
Siemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
Johanneslundsv 12-14

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7281000

Jobbnummer
2171120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens AB: