branch manager till randstad i västerås

Randstad AB / Ekonomichefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Har du engagemanget, kunskapen och drivkraften som krävs för att utveckla vår rekrytering- och bemanningsaffär för att både möta och överträffa morgondagens behov och förväntningar? Vill du vara med i en otroligt spännande och expansiv fas för Randstad? Här finns rollen för dig!

Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Världens absolut roligaste uppdrag enligt oss! Därför har vi ambitiösa mål och söker dig som vill ta vårt team och våra affärer till nya höjder! Detta genom att äga, växa och utveckla vår affär inom rekrytering och bemanning med ständigt fokus på kommersiell hållbarhet, kund- och kandidatupplevelse och tillväxt. Som Branch Manager ansvarar du för teamet på det lokala kontoret, ingår i den regionala ledningsgruppen för Randstad och rapporterar till vår Regionchef.

ansvarsområden:


personalansvar: Leda och fördela arbetet för dina medarbetare liksom att coacha och utveckla dem i både affären och det egna arbetet. Du ansvarar också för aktiv personal- och successionsplanering för det egna teamet.


kommersiellt ansvar: Identifiera och skapa affärsaktiviteter genom bland annat kundkontakt och säljaktiviteter. Du har också övergripande ansvar för marknadsbearbetning och försäljningsplanering för teamet.


omsättnings och resultatansvar: Upprättande av affärsplan, budget och prognos liksom ansvar för uppföljning och utförande av dessa. Du mäts på resultat i förhållande till budget, NKI/NMI, kundbearbetning och produktutveckling.


lednings- och utvecklingsansvar: Ingå i ledningsgruppsarbete och driva vår övergripande utveckling framåt tillsammans med kollegorna.

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

• Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.

• Vi ser att du har ett par års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/affärschef/områdeschef/B2B-säljare eller motsvarande och gedigen kunskap om rekryterings- och bemanningsbranschen och den typen av affärer vi jobbar med.

• Du har någon typ av erfarenhet av att leda intern personal och vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv.

• Eftersom rollen innebär mycket utåtriktat arbete med kunder ser vi också att du behöver ha erfarenhet av att ha jobbat med uppsökande tjänsteförsäljning och att du tycker att detta är något av det roligaste man kan göra i yrkesrollen!

• Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift.

Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:


kommersiellt orienterad: Vi söker dig som är affärsmässig och strategisk och som ser till hela verksamhetens bästa. Du trivs med att ha örat mot marken, bevaka marknaden och förutse trender och tendenser kopplat till affären.


kvalitetsmedveten: Vi söker dig som ständigt strävar efter nöjda kunder, nöjda kandidater och nöjda medarbetare och som har fokus på hur vi kan förbättra affären utifrån det.


utåtriktad och målmedveten: Vi söker dig som drivs av att etablera nya kontakter och identifiera nya affärsmöjligheter i mötet med våra kunder. Vi ser att du både etablerar och ingår i externa nätverk och har ett brinnande intresse för att positionera oss och vår affär på marknaden.


en trygg ledare: Vi söker dig som både kan agera varmhjärtat och empatisk med bibehållen integritet. Du behöver kunna känna in gruppen och individens behov men samtidigt ha förmågan att agera och driva igenom beslut.


analytiskt- & strategiskt lagd: Vi söker dig som har ett holistiskt perspektiv på affären och som hela tiden ser till affärens alla delar och aspekter när du fattar beslut. Du har ett strategiskt långsiktigt perspektiv, men också förmåga att bryta ner de långsiktiga målen till mätbara delmål för dig och dina medarbetare att agera på och mäta framgång igenom.

placering och omfattning:
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Västerås men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån i samråd med ditt team.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner:
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2023-11-24. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Cecilia Ahle, Regional Director via: cecilia.ahle@randstad.se eller till Angelica Gustafson, HR Talent partner via: angelica.gustafsson@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Angelica Gustafsson
angelica.gustafsson@randstad.se
+46 (0) 70 403 91 75

Jobbnummer
8213769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: