Brainpeople söker kontorsassistent/administratör

Brainpeople / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Är Du serviceinriktad och gillar att arbete administrativt?
Kontorsassistent/ administratör till världsledande mjukvaruföretag
Välkommen till ett av världens ledande mjukvaruföretag inom statistik, analys och intelligent affärsförståelse! Företaget har 1200 medarbetare fördelade på kontor i 60 av världens länder. Kunderna finns i stort sett i alla verksamhetsområden, såsom t.ex. bank, finans, försäkring, telekommunikation, sjukvård, detaljhandeln, marknadsundersökning och offentliga sektor. Företaget har funnits sedan 1968 och är idag känt som ett av världens främsta leverantörer av Predictive Analytics - Produkter och lösningar som gör det möjligt att förutsäga framtida händelser med hjälp av siffror och vetenskapliga metoder. Företaget är beläget i fräscha lokaler norr om Stockholm.
Arbetsbeskrivning: Du kommer att vara en del av bolaget ekonomiavdelning där Dina arbetsuppgifter kommer att vara följande,
• Granska och arkivera orders och kontrakt som säljavdelningen lämnar över.
• Lägg in nya orders samt uppdatera kundregistret i systemet Oracle.
• Svara på frågor och hjälpa kunder som bland annat önskar koder och licenser via telefon och mail.
• Lägga in fakturor i bokföringssystemet.
• Boka och arrangera hotell och resor till kollegor.
• Ta hand om inköp av kontorsmaterial.
Arbetets omfattning: Tjänsten är ett vikariat på 1 år, start 1 januari.
Arbetstider: Heltid, 8:45-17:00 med 60 minuters lunchrast.
Kompetenskrav: Du ska ha arbetet med liknande arbetsuppgifter tidigare såsom administratör, kontorsassistent eller liknande. Eftersom företaget är internationellt är det viktigt att Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Företaget arbetar i Oracle och det är därför högst meriterande om Du har erfarenhet av detta eller något annat administrationssystem. Du är en van datoranvändare och känner Dig bekväm att arbeta i Officepaketet.
Personliga egenskaper: Som person är Du noggrann och ordningsam och inser därmed vikten av att ha god struktur och bra administration i Ditt arbete. Eftersom arbetet innebär en del service både internt och externt har Du även en god social kompetens och kan bemöta alla typer av människor på att trevligt och tillmötesgående sätt. Vidare är Du en stresstålig â€?lagspelareâ€? som trivs med att arbeta fokuserat inom ett team men besitter även förmågan att arbeta självständigt, Du gillar att ta egna initiativ, är lättlärd samt är duktig på att få saker gjorda.
Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainpeople.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "kontorsassistent/ administratör".
Frågor besvaras av Maria Nordenhem på telefon 08- 440 80 67.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-11-11

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid, vikariat 1 år.

Ersättning
Fast lön
Fast avtalsenlig lön.

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr_office@brainpeople.se

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
350441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: