Boutredare

Jansons Begravningsbyrå / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jansons Begravningsbyrå i Eda, Arvika eller i hela Sverige

Jansons Begravningsbyråer bedriver begravningsbyråverksamhet i Västra och Norra Värmland. Vi har kontor i Arvika, Charlottenberg, Koppom och Torsby. Jansons Begravningsbyråer har ca 10 medarbetare och eftersom vi är auktoriserade av Sveriges Begravningsbyråers Förbund har vi en omfattande intern kompetensutveckling.

En stor och ökande del av vår verksamhet är familjejuridik och därför söker vi nu en boutredare. Tjänsten innebär arbete på de olika kontoren olika dagar.

Som boutredare sköter du det administrativa arbetet som är nödvändigt för att utreda förvaltningsärenden för dödsbon. Detta innebär i huvudsak handläggning av bouppteckningar, boutredningar, arvskiften och andra kvalificerade familjerättsliga ärenden.

Du har minst gymnasiekompetens, och några års erfarenhet från liknande arbete, gärna från bank, advokat- eller juristbyrå.

Så här får du göra skillnad

Våra medarbetare möter ständigt nya frågeställningar inom de områden vi är verksamma inom. Vad som förenar de variationsrika och utvecklande arbetsdagarna är förstås uppgiften att se till att utförda uppdrag motsvarar och helst överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten innebär också att du ska verka för goda relationer med externa kontakter såsom myndigheter och organisationer. Hos oss strävar vi alltid efter ökad kund- och medarbetarnöjdhet, vilket innebär att vi värdesätter dina förbättringsförslag. Detta avseende allt från arbetsrutiner till underhåll och investeringar. Du får med andra ord möjlighet att påverka och vara med och utveckla vår verksamhet.

Det här är du

Du har erfarenhet av att arbeta med familjerättsliga ärenden. Du ska på egen hand kunna upprätta bouppteckningar, arvskiften och sköta förvaltning av dödsbon. Du ska även kunna upprätta dokument som t.ex. testamente, äktenskapsförord, gåvobrev, bodelning under bestående äktenskap m.m.. Att du är affärsorienterad och har förmågan att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift är ett krav, ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Vi söker dig som är en god administratör, noggrann och strukturerad. I arbetet ingår mycket klientkontakt varför du bör ha känsla för service samt förmåga att skapa goda relationer. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och gärna i Norstedts Dokument. Då det förekommer tjänsteresor mellan kontoren och även hembesök är det ett krav att du har B-körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ser helst att du som söker har anknytning till någon av våra verksamhetsorter med omnejd.

Hör av dig till oss

Den här tjänsten söker du via rekrytering@jansons.se Rekrytering sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Vill du veta mer om jobbet? Då är du välkommen att kontakta:
Lars Janson, tfn: 0571-20010

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

Publiceringsdatum
2015-11-04

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@jansons.se

Företag
JANSONS BEGRAVNINGSBYRÅ

Adress
JANSONS BEGRAVNINGSBYRÅ
FURUNÄSVÄGEN 6
67332 CHARLOTTENBERG

Kontorsadress
FURUNÄSVÄGEN 6
CHARLOTTENBERG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0571-20010
E-postadress: info@jansons.se

Jobbnummer
2512123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jansons Begravningsbyrå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jansons Begravningsbyrå: