Bouppteckningshandläggare, Visby
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Bouppteckningssektionen i Visby är en av fyra sektioner inom Skatteverkets Bouppteckningsenhet som är lokaliserade i Kalmar, Härnösand och Visby. I Visby är vi en sektion med drygt 20 medarbetare och vi arbetar med att handlägga bouppteckningar och europeiska arvsintyg. På Skatteverket i Visby är vi totalt ca 140 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att handlägga inkomna bouppteckningar utifrån gällande krav. Arbetet innebär kontakter med dem som upprättar bouppteckningar, både privatpersoner och professionella ingivare. Kontakterna sker både via telefon och skriftligt.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap
• har god förmåga att hantera många ärenden effektivt parallellt med bibehållet fokus
• har god analytisk förmåga, ser samband och konsekvenser samt har god beslutsförmåga
• har förmåga att stödja och samverka
• har gott bemötande och servicekänsla
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs i annonsen. Det är även meriterande om du har läst familjerätt.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-11-01ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Björkqvist, Sektionschef 010-5749472
Annette Prössel, Hr-konsult 010-5746194
Monika Albinsson Viderberg, facklig kontatperson SACO 010-5756802
Irene Rundberg, facklig kontaktperson ST 010-573 53 17
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1214
62123 Visby
KontorsadressBox 1214
Jobbnummer 4435785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.