Bouppteckningshandläggare, Visby
Skatteverket / Juristjobb / Gotland
2016-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Visby" (publicerad 2018-11-01) ⬅️
Visa alla juristjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare
innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att utreda att inkomna bouppteckningar uppfyller gällande krav. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare samt att bemanna sektionens telefonslinga.
På Skattekontoret i Visby är vi 43 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en treårig teoretisk gymnasieutbildning
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på så väl svenska som engelska
• är ansvarstagande när det gäller så väl de egna arbetsuppgifterna som verksamhetens mål
• har ett bra bemötande och inger förtroende
• gör självständiga bedömningar och fattar beslut
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
Det är meriterande om du
har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med start 1 september 2016 eller enligt överenskommelse. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-05-24ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobias Berggren, sektionschef 010-572 39 09
Karin Alexandersson, HR- konsult 010- 572 41 66
Kristina Hedenstein, facklig kontaktperson Saco-S 010-572 33 68
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Artillerigatan 11
62123 Visby
KontorsadressArtillerigatan 11
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2864270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.