Bouppteckningshandläggare, Kalmar

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
2016-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-02-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden, vilket i sin tur innebär att du kommer att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår även att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare.

På bouppteckningssektionen arbetar ca 25 medarbetare och på kontoret i övrigt ca 100 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap.
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är noggrann och ansvarstagande
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär. Det är även meriterande om du har läst familjerätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr o m 2016-06-07 t o m 2016-08-12.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-02-02

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hullman, Sektionschef 010-574 67 64
Kjerstin Löfquist, facklig kontaktperson ST 010-575 67 85
Monika Albinsson Viderberg, facklig kontaktperson Saco-S 010-575 68 02

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
39187 KALMAR
39187 Kalmar

Kontorsadress
Södra Långgatan 24, Kalmar

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2648550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: