Bouppteckningshandläggare, Kalmar
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
2014-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-02-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar,
Oskarshamn,
Karlskrona,
Växjö,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden, vilket i sin tur innebär att du kommer att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår även att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare.
Kontoret i Kalmar hanterar 40 procent av samtliga bouppteckningar i riket. På sektionen arbetar 25 medarbetare och på kontoret i övrigt ca 100 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• studerar juridik vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område
• har godkända poäng i familjerätt
• har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
Det är meriterande om du
har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Vi söker bouppteckningshandläggare för tidsbegränsade anställningar under perioden 9 juni - 15 augusti 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-03Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Sommarjobb
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSommarjobb på Skatteverket,
sommarjobb@skatteverket.seGunnel Olsson, sektionschef 010-575 69 23
Anna Wihlborg, HR-konsult 010-572 21 52
Jan-Erik Larsson, facklig kontaktperson ST 010-575 67 62
Lars Axelsson, facklig kontaktperson Saco 010-575 67 78
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1768665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.