Bouppteckninghandläggare, Härnösand

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på bouppteckningsektionen
 - innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att utreda att inkomna bouppteckningar uppfyller gällande krav. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare samt att bemanna sektionens telefonslinga.

På skattekontoret i Härnösand är vi 45 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en 3-årig teoretisk gymnasieutbildning

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• är noggrann och ansvarstagande

• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär. Det är även meriterande med akademiska poäng inom familjerätt och om du tidigare arbetat på myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad fr o m 2014-04 t.o.m 2014-12-31.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-24

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Grafström, sektionschef 010-574 61 55
Anna Sjöström, facklig kontaktperson Saco 010-577 95 41
Cecilia Boström, facklig kontaktperson ST 010-577 95 49
Johanna Rosén, HR-konsult 010-575 02 75 johanna.rosen@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1788974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: