Botkyrka kommun söker två ekonomiassistenter

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Botkyrka, Ekerö, Huddinge, Södertälje, Stockholm eller i hela Sverige

Offentlig sektor

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Om kommunledningsförvaltningen

Kommunledningsförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i deras arbete. Planerings- och uppföljningsavdelningen inom kommunledningsförvaltningen är Botkyrka kommuns övergripande ekonomi- och kvalitetsfunktion med ett strategiskt ansvar att leda och samordna kommunens styrning, planering och ekonomi till stöd för chefer och förtroendevalda.

Redovisningsenheten ansvarar för den kommunövergripande redovisningen genom kvalitetssäkring, analyser och strategisk utveckling. Enheten har ett stort ansvar vid upprättandet av kommunens och koncernens årsredovisning och delårsrapporter.

Utöver kärnuppgifterna med kassa, leverantörs- och kundreskontra arbetar redovisningsenheten med systemförvaltning av ekonomisystem, internkontroll och övergripande projekt.

Till kommunledningsförvaltningens redovisningsenhet söker vi nu två ekonomiassistenter till leverantörsreskontra.

Publiceringsdatum
2018-09-18

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra ansvarar du tillsammans med två kompetenta kollegor för all hantering av leverantörsfakturor. Processen sker digitalt, från ankomstregistrering, attestgång och kontering, till leverantörsbetalningen. Hälften av alla fakturor kommer som in scannade fakturor och hälften som SVE-fakturor.

Övriga arbetsuppgifter kommer b.la innefatta:

• Vara behjälplig i månadsbokslut

• Upplägg av nya leverantörer

• Manuell hantering av utlandsbetalningar.

• Manuell hantering av Utanordningar (kostnadsersättningar, utlägg, reseräkningar m.m.).

• Följa upp betalningspåminnelser och inkassokrav.

• Ärendehantering funktionsmejl leverantörsfakturor

• Telefonsupport.

• Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor, samt kontakter med kommunens leverantörer.

Du kommer även få möjlighet att vara delaktig i kommunens utveckling av leverantörsreskontran.

Funktionen leverantörsreskontran kommer troligtvis framöver att ligga under Upphandlings­enheten, då nytt inköps- och fakturahanteringssystem under 2019 kommer att implementeras i Botkyrka kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har en motsvarad praktisk erfarenhet. Du har flerårig vana av liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av ekonomisystem. Vi ser det som meriterande om du arbetat i ekonomisystemet Visma, och då gärna även i Proceedo (Visma Commerce). Likaså är det meriterande ifall du har varit delaktig vid implementering av ett nytt fakturahanteringssystem (Proceedo eller liknande).

Vi ser gärna att du arbetat i större verksamheter eller organisationer och då arbetat i digitalt integrerade processer med hantering av leverantörs­f­akturor. Du är även duktig på avstämningar och van med uppföljnings- och utrednings­arbete, samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Som person är du trygg i dig själv och har integritet. Du är också strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är van att planera ditt arbete i förväg, men kan också vara flexibel och anpassa dig till nya situationer. Du trivs med att arbeta i team och lyssnar, kommunicerar samt löser problem på ett konstruktivt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag

I denna rekrytering samarbetar Botkyrka kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 2018-10-10 Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Fackliga kontaktpersoner 08-530 61 000.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4354424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: