Bostadsrättsadministratör till Veidekke Bostad!

serveOffice ab / Administratörsjobb / Solna
2016-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bostadsrättsadministratör till Veidekke Bostad!" (publicerad 2016-04-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Veidekke Bostad förverkligar bostadsdrömmar - tillsammans med våra kunder och samarbetspartners - genom att utveckla bostäder som är attraktiva och hållbara ur såväl ett klimatperspektiv som ur ett kundperspektiv. Genom att involvera våra kunder, samarbetspartners och viktiga samhällsaktörer i vår verksamhet skapar vi bästa möjliga värde. Vi är verksamma i Mälardalen, Västra Sverige och Skåne och ingår i Veidekkekoncernen som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag. Idag är vi cirka 70 stycken anställda runt om i Sverige. Läs gärna mer på www.veidekkebostad.se .

serveOffice ab har fått det ärofyllda uppdraget att förstärka Brf-gruppen med en bostadsrättsadministratör. Tjänsten är på konsultbasis och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Veidekke Bostad på sikt.

Publiceringsdatum
2016-03-15

Dina arbetsuppgifter
Veidekkes bostadsaffär bedrivs i arbetsgrupper sammansatta av olika specialistkompetenser inom bolaget, där Brf gruppen spelar en viktig roll. Du kommer ingå i en grupp om 2-3 Brf-handläggare/fastighetsanalytiker. Gruppens funktion är att stötta projekten från projektidé fram till dess att de boende själva tar över ansvaret för bostadsrättsföreningen. Idag hanteras ett 20-tal bostadsrättsföreningar i olika faser. En bostadsrättsförenings levnadscykel inom Veidekke Bostad är normalt sett 2-4 år.

Brf-administratörens roll i detta går i stora drag ut på att skapa, upprätthålla och utveckla de administrativa rutinerna och processerna kring föreningarna. Mer konkret handlar det om att bilda föreningar och att jobba nära bostadsrättsföreningens styrelse genom att upprätta dagordningar till styrelsens möten, förbereder stämmor samt ansvarar för att protokoll skrivs och följs upp. Vid dessa möten kan flera föreningar behandlas under ett och samma möte varför ordning och reda samt en vana att hantera många frågor samtidigt är en förutsättning för att lyckas.

Vidare fungerar du internt som koordinator mellan såväl projektutvecklare som försäljningsteamet och eftermarknadsorganisationen. Du har även mycket externa kontakter med mäklare, ekonomiska förvaltare, Bolagsverket och andra myndigheter. Du hanterar de avtal som tecknas mellan bostadsrättsföreningen och dess slutkund, såsom förhandsavtal, upplåtelseavtal, hyresavtal samt medlemsprövningar i samband med överlåtelser.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet från en roll av administrativ karaktär. Erfarenhet inom bygg och/eller fastighet ses som meriterande.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och utöver tidigare nämnda egenskaper tror vi att du är en glad och driven person som kan utgöra en naturlig del i den positiva kulturen som råder på Veidekke. Med tanke på att du kommer ha många såväl externa som interna kontakter vill vi att du är kommunikativ i såväl tal som skrift. Ett prestigelöst förhållningssätt är ännu en nyckel för ömsesidig trivsel.

Vi erbjuder dig
En varierad tjänst på en synnerligen trevlig arbetsplats som andas samarbete och involvering gentemot såväl varandra som samarbetspartners och kunder. Arbetsplasten utgörs av ljusa och fina lokaler i Solna Business Park.

Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos serveOffice får du engagerade kollegor, och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal är nöjd och mår bra.

Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt återkommande trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Ansök enligt nedan. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Jan Snellman på 076-051 89 79, jan.snellman@serveoffice.se alternativt Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se .

Välkommen!

Arbetsort: Solna
Anställningsgrad: Heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cissi Silvstam, Konsultchef 070-564 13 70
Jan Snellman, Konsultchef 076-051 89 79

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2725956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: