Bostadshandläggare sökes till attraktiv kund i Göteborg - Bemannia Kontor - Butikssäljarjobb i Göteborg
Bostadshandläggare sökes till attraktiv kund i Göteborg
Bemannia Kontor / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg

Är du intresserad av bygg- och bostadsfrågor och vill arbeta på statlig myndighet? Vår välkända kund söker nu bostadshandläggare för att förstärka det nuvarande teamet.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är en statlig myndighet som finns i varje län. De är en betydande länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Ett stort fokusområde är att arbeta för ett hållbart samhälle. De arbetar efter värdegrunden att som myndighet vara experter med fokus på kompetens, objektivitet och effektivitet, samtidigt som de vårdar sina relationer, och trycker på vikten av att kunna lyssna och handlägga med god service. De vill även stå för stabilitet och rättssäkerhet genom att se till att de gemensamma överenskommelserna i samhället följs, samtidigt som de vill bidra till ständiga förbättringar och bli en öppnare och mer nyskapande myndighet. Som medarbetare på den enhet du kommer bli en del av bidrar du till att myndigheten löser sina uppdrag, så att de skapar mesta möjliga värde för individ och samhälle. En av deras främsta uppgifter är att bidra till att skapa en god bebyggd miljö som del av ett robust och långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Detta gör de genom att arbeta för att nationella och regionala visioner, mål och planer inom samhällsbyggnadsområdet förverkligas i länet i enlighet med lag och förordning. Verksamheten omfattar områdena boende, fysisk planering, regional tillväxt, infrastruktur, tillsynsvägledning för byggande, samt olika investeringsstöd. Du kommer att arbeta med investeringsstöden, som är en del av regeringens politik för att öka bostadsbyggandet och ställa om Sverige till en fossilbränsleoberoende välfärdsstat.

Publiceringsdatum
2018-05-16

Arbetsuppgifter
Som bostadshandläggare kommer du granska, besluta och administrera ansökningar om investeringsstöd till bostäder genom att tolka och tillämpa relevant lagstiftning. Du kommer exempelvis att granska ritningar och fakturor, samt göra egna beräkningar och ha kontakter med sökanden. Arbetsuppgifterna kan även omfatta självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis, att utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag, samt att planera och följa upp ärenden. Du kan även komma att utreda, granska och handlägga ärenden, fatta beslut i enklare ärenden, avrapportera utredningsresultat, samt analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt. Som bostadshandläggare hos vår kund ser vi gärna att du är noggrann, med förmåga att arbeta utifrån fastställda rutiner, riktlinjer och regelverk, förmåga att arbeta självständigt, strukturera och driva egna arbetsprocesser och förmåga till god kommunikation med sökanden för att ge goda råd, samt till att bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi tror även att du är utvecklingsinriktad och har en god förmåga att dra relevanta slutsatser ur ett omfattande material, samt har en matematisk förmåga.

Kvalifikationer
* Eftergymnasial utbildning med inriktning mot byggnation, teknik, energi eller annan likvärdig utbildning
* Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Det är meriterande med erfarenhet av projektledning inom bygg- eller anläggningssektorn
* Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start senast 2018-06-01 som beräknas pågå under 7 månader.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4145165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: