Bostadsförvaltare

Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
2018-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bostadsförvaltare" (publicerad 2019-05-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningens övergripande mål är att förse staden med ändamålsenliga lokaler för att på bästa sätt kunna bedriva verksamheten. Fastighetsförvaltningen ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen. De allra flesta fastigheterna hyrs ut till andra förvaltningar där kommunal verksamhet bedrivs, exempelvis skola och omsorg men även kontorslokaler. Totalt omfattar beståndet 270 objekt med en yta om 670 000 kvm samt 550 bostäder med en yta om 23 000 kvm.

Förvaltningen har 50 anställda fördelat på 5 avdelningar; fastighetsavdelningen, bostadsavdelningen, teknik- och miljöavdelningen, projektavdelningen och administrativa avdelningen.

Bostadsavdelningen är en av två huvudprocesser på fastighetsförvaltningen. Vi förvaltar juridiskt, ekonomiskt och tekniskt av staden ägda bostadsrätter, egna fastigheter med hyresrätter och inhyrda hyresrätter. Vi försörjer stadens förvaltningar med bostäder för det bostadssociala programmet, gruppen nyanlända och liknande verksamhetsändamål. Bostadsavdelningen består i dagsläget av sex engagerade medarbetare.



Publiceringsdatum
2018-09-05

Arbetsuppgifter
Vad du kan förvänta dig!

Som bostadsförvaltare hos oss ansvarar du för helheten kring fastigheterna och bostadsrätterna och du är det naturliga navet mellan hyresgäst, ekonomi och teknik. I det dagliga arbetet kommer du att ha många kontaktytor och samarbeta internt med de tekniska förvaltarna men även externt med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, leverantörer och våra driftbolag etc.
Vi söker dig som vill arbeta med uthyrning, besiktning, fastställande av reparations- och underhållsbehov och klagomålshantering. Administrativa arbetsuppgifter i form av kontraktsskrivning, korrespondens med hyresgäster samt fakturering förekommer dagligen.
Arbetet bedrivs i samarbete med arbetsmarknadsförvaltningen, socialförvaltningen samt vård- och omsorgsförvaltningen, förvaltningar inom staden som har socialt ansvar för bostadsfrågor.
Du är navet i samarbetet med fastighetsägarna och bostadsrättsföreningarna, du är deras kontaktperson i frågor som rör bostaden.




Kvalifikationer
Vad förväntar vi oss av dig!

Vi söker dig med flera års erfarenhet av en liknande roll som bostadsförvaltare. Du har goda kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi. Vidare ska du ha erfarenhet av eget budget- och resultatansvar. Du behöver vara van vid att lyfta blicken och se helheten.
Du har en fastighetsföretagandeutbildning eller annan högskoleutbildning med inriktning mot fastighet, alternativt relevant arbetslivserfarenhet med påbyggnadskurser.
För att lyckas i rollen bör du vara en person som är strukturerad och har ett systematiskt arbetssätt. Du är van vid att planera ditt arbete och driva processer framåt. Du tar ett stort eget ansvar för arbetet och att leveransen är av god kvalité. Du är en kreativ och stresstålig problemlösare som söker och delger kunskap från/till dina kolleger. Du som söker ska vara trygg i dig själv, lugn och uppmärksam i ditt bemötande.
Arbetet innebär också att du kommer att samverka med flera olika personer vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga är social och trivs med att skapa och upprätthålla kontakter med såväl hyresgäster, fastighetsägare som driftentreprenörer etc. Vi kommer att lägga stor vikt vid dessa egenskaper.

Detta kan vi erbjuda dig!

Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete och hos oss välkomnas du in i positivt arbetsklimat med engagerade medarbetare. Vi arbetar aktivt för att skapa en hög trivsel och för att våra medarbetare ska ha rätt förutsättningar för sitt arbete.

Som anställd hos oss får du ta del av flertalet förmåner inom friskvård, vardagslivet, pension och försäkring

Välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-01
Ange följande referens när du ansöker: C21664
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emina Mehmedovic emina.mehmedovic@helsingborg.se 042-10 54 80

Företag
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4331590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen: