Bostadsförmedlingen söker vikarierande förmedlingshandläggare

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Fastighetsbolag

Nu söker bostadsförmedlingen 2 stycken vikarier på längre uppdrag.



Om Bostadsförmedlingen

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB förmedlar lediga hyreslägenheter i Stockholmsregionen. Vi samarbetar med fler än 200 fastighetsbolag och förmedlade 2018 närmare 13 500 lägenheter. Vår roll är att på en svår bostadsmarknad göra det lite enklare att hitta och hyra ut hyresrätter i hela regionen. Vi är ca 95 medarbetare och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Läs mer på https://bostad.stockholm.se/

Publiceringsdatum
2019-06-05

Dina arbetsuppgifter
Bostadsförmedlingen befinner sig i en spännande utvecklingsfas med fokus på att förmedla allt fler lägenheter. I rollen som förmedlingshandläggare kommer du att ansvara för att förmedla hyresrätter enligt Bostadsförmedlingens kö- och förmedlingsregler. Det innebär att du vägleder bostadssökanden genom hela förmedlingsprocessen och att du har kontakt med de bostadsbolag som vi samarbetar med.

I dina arbetsuppgifter ingår att informera bostadssökande om lediga bostäder, kötider, regler samt om bostadsmarknaden i stort. Du arbetar också med att registrera lägenheter, granska handlingar, skapa och publicera bostadsannonser samt att samordna visningar för de bostadssökande. Du ansvarar också för att utveckla relationen med de bostadsbolag vi samarbetar med genom att bibehålla en god dialog via mail och telefon.

För ditt arbete finns utarbetade arbetsformer samtidigt som du tillsammans med dina kollegor också är delaktig i att utveckla teamets arbete och hitta nya arbetssätt samt effektivisera rutiner. Du ingår i ett affärsorienterat team med fokus på att ge båda våra kundgrupper, bostadssökande och bostadsbolag, bästa möjliga service.

Din Profil

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration ser vi det som mycket meriterande. Vi ser att du även har en flerårig arbetserfarenhet och gärna inom offentlig sektor. Som person är du ansvarsfull och strukturerad samt trivs med att ha både eget ansvar samt att arbeta i en arbetsgrupp med teambaserat arbetssätt. Du är också van vid att arbeta enligt rutiner, styrdokument, lagar och riktlinjer.

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av daglig kontakt med kunder, ha en genuin servicekänsla och ett stort intresse för människor och samhället. Det är viktigt att kunna hantera samtal med människor i utsatta och svåra situationer och samtidigt förstå vikten av att vara tydlig och saklig. Därför behöver du vara trygg och stabil i din personlighet samt ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är en fördel om du är flerspråkig men det är inget krav.

Eftersom vi arbetar med olika sorters systemstöd ser vi det som en självklarhet att du har vana vid detta. Vi ser också gärna att du är en person som är uppgiftsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är nyfiken, har en mycket god administrativ förmåga och är van vid att jobba effektivt. Det är också angeläget att du har lätt att anpassa dig efter nya arbetssätt och förstår betydelsen av att verka i ett politiskt styrt bolag som över tid kan innebära ändrade förutsättningar, fokus och uppdrag.

Vi erbjuder

En utvecklande och ansvarsfull roll där du får vara med och bidra i resan mot en än mer serviceinriktad, kundorienterad och modern bostadsförmedling.

Vårt viktigaste mål är att öka inflödet av bostäder och vi vill leverera så bra tjänster och service som möjligt till bostadsbolagen och de bostadssökande i regionen.

Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi erbjuder en friskvårdstimme per vecka samt friskvårdsbidrag.

Bostadsförmedlingen sitter i helt nyrenoverade lokaler vid Globen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 19 juni 2019. Vi samarbetar med Jurek Rekrytering & Bemanning som gör löpande urval.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073 70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4820810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: