Bostadscoach - Kundtjänst

BoPlats Göteborg / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BoPlats Göteborg i Göteborg

Vi söker en bostadscoach till vår kundtjänst. Tillsammans med dina kollegor svarar du för att våra besökare känner sig hörda och lyssnade på, så att de får rätt hjälp att fortsätta att söka efter en bostad via internet på egen hand. Det betyder också att du tillsammans med dina kollegor använder mötet med de bostadssökande som input för att vidareutveckla våra digitala tjänster. Vi informerar också om pågående och planerade bostäder både i och inom pendlingsavstånd till Göteborg.

Publiceringsdatum
2015-11-18

Arbetsuppgifter
• information till bostadssökande genom såväl personliga besök som e-mail och viss mån telefon.
• tillsammans med dina kollegor arbeta med att vidareutveckla och effektivisera vår service till de bostadssökande.
• tillsammans med dina kollegor vidareutveckla användarvänligheten på vår hemsida.
• ansvara för att specificera kundtjänsts förslag till förändringar av vårt it-system.
• delta arbetet att utveckla och förbättra kontakten med medborgarkontor och övriga enheter, som ger samhällsinomformation,inom Göteborgs Stad.
• medverka i service till seniorer.
• tillsammans med Din kollega ansvara för att själva rummet i kundmottagningen ser välordnat och trevligt ut.

Arbetsuppgifterna roterar mellan dig och dina kollegor i kundtjänst, men du kommer att ha ett särskilt ansvar för att för att specificera kundtjänsts förslag till förändringar av vårt it-system, så kraven är tydliga för våra leverantörer.

Krav på tjänsten
• Du måste ha en akademisk examen
• Du kan t ex vara socionom- eller informatör eller en högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig.
• Du ska ha mycket god kunskap om att jobba i olika IT-system.
• Du ska behärska Word, Excel, PowerPoint
• Goda kunskaper om Göteborg dvs. du ska känna till de olika stadsdelarna.
• Viktigt att du kan jobba i grupp men även självständigt.
• Erfarenhet av liknande arbete.
• Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är en fördel, men inget krav, om du:
• har arbetat inom offentlig verksamhet.
• behärskar ytterligare språk.
• behärskar något bildhanteringsprogram Photoshop, Illustrator eller inDesign

Personlighet:
För att trivas med det här jobbet ska du tycka det är kul att jobba med människor och ha förmågan att förstå kundens behov. Det är viktigt att du kan möta utsatta människor med empati.

Arbetstider:
Måndag - torsdag 8 - 16.30 samt fredagar 8 - 15. Boplats tillämpar flextid.

Typ av anställning:
Provanställning i sex månader därefter tills vidare. Tjänsten tillsätts den 1 februari eller enligt överenskommelse. Skicka ansökan med CV till:
jobb@boplats.se senast den 22 november.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@boplats.se

Kontakt
Sophie Persson, Chef Kundservice 031-106 264 (Huvudkontaktperson) 0707-83 33 73 sophie.persson@boplats.se

Företag
BoPlats Göteborg

Adress
BoPlats Göteborg
Rosenlundsplatsen 1
41120 GÖTEBORG

Kontorsadress
Rosenlundsplatsen 1
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-100250
E-postadress: info@boplats.se

Jobbnummer
2534597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BoPlats Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BoPlats Göteborg: