Bostadsanpassningshandläggare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2019-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bostadsanpassningshandläggare" (publicerad 2023-02-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Stadsbyggnadskontoret
Ett av stadsbyggnadskontorets uppdrag är att möjliggöra för personer med funktionsvariationer att kunna bo kvar i sina hemmiljöer och vara så självständiga som möjligt. För att klara detta uppdrag behöver vi under ca ett år stärka upp bemanningen på vår bostadsanpassningsfunktion.
Du kommer att arbeta på bygglovavdelningen som består av 25 medarbetare. Där kommer du ingå i ett mindre team med erfarna kollegor.
Detta får du arbeta med
Som bostadsanpassningshandläggare arbetar du enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag 2018:222 (myndighetsutövning), med att utreda ansökningar från personer med olika funktionsvariationer gällande anpassningar i eller i anslutning till bostaden.
I arbetet ingår att granska och utreda inkomna ansökningar och intyg, samt att kommunicera med arbetsterapeuter och sökanden. Du beslutar och beställer anpassningsåtgärder och lämnar information till sökande, arbetsterapeuter, entreprenörer, politiker och allmänheten i stort. I arbetsuppgifterna ingår också att göra hembesök och besiktningar i den enskildes privatbostad utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag. Dessutom ska återvunna bostadsanpassningsprodukter såsom hissar, ramper etc. hanteras och uppföljning ske av service på hissar och dörrautomatiker.
En annan viktig del i arbetet är att hålla sig ajour med förändringar i lagstiftningen och domstol i rättsfall.
I arbetsuppgifterna ingår även utvecklingsarbete inom området och samverkan med andra enheter inom Stadsbyggnadskontoret.
Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.
Din kompetens
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller likvärdig kompetens, med inriktning på bygg eller teknisk erfarenhet.
Några års praktisk erfarenhet från bygg/teknikbranschen samt samordning av mindre projekt är ett krav.
Om du har Kännedom om Förvaltningslagen (FL), Lagen om bostadsanpassningsbidrag (BAB), Plan- och bygglagen (PBL) och Boverkets Byggregler (BBR) är en merit.
Som person ska du vara strukturerad, serviceinriktad, självgående, ha en kulturell medvetenhet och ha lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Eftersom du kör en hel del i tjänsten är B-körkort är ett krav.
Upplysningar
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta:
Diana Lindgren, Verksamhetschef, 036-105054
Magnus Blom, Vision, 036-105327
Carlos Trischler, Sveriges Ingenjörer, 036-105177
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad. 100%. Tillträde snarast till 2020-12-31.
Publiceringsdatum2019-12-03ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "19-20-0013".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530),
http://www.jonkoping.se Jobbnummer 4983491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.