Bostadsanpassare

Lerums kommun, Myndighet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet i Lerum

I enheten för Myndighet äldre ingår utöver handläggning enligt bostadsanpassningslagen även boendeplanering och samordning, biståndshandläggning för personer över 65 år enligt Socialtjänstlagen samt handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd. I handläggargruppen har man ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med kvalitetsfrågor.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och ingår som en del av Sektor Stöd-och omsorgs Myndighetsavdelning.




Publiceringsdatum
2018-09-04

Arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare för en tillsvidaretjänst. Arbetsuppgifterna består i att handlägga ärenden och fatta beslut efter Lagen om bostadsanpassningsbidrag enligt Boverkets föreskrifter och praxis. Handläggning av bostadsanpassningsbidrag är en myndighetsutövning för alla åldrar och sker utifrån aktuell lagstiftning.
Du arbetar med verksamhetens resultat i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller sökandens behov. Du måste ha en stor självständighet i ditt arbete och kunna fatta egna beslut samt ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter både internt och externt. I arbetet ingår också att hantera inkomna fakturor och göra viss ekonomisk uppföljning, ta fram statistik mm.




Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning som legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast, socionom, social-omsorg eller inom byggnadsteknik med erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift, god samarbetsförmåga, kunskap att driva det egna arbetet framåt samt förmåga att fatta självständiga och ändamålsenliga beslut.
Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av bostadsanpassning samt kunskap om hjälpmedel och dess funktion är mycket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-Körkort är ett krav.

Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas under annonseringstiden.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision - att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-26
Ange följande referens när du ansöker: A810205
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Karlsson elisabeth.karlsson2@lerum.se 0302-52 20 99
Eva Bengtsson eva.bengtsson@lerum.se 0302-52 14 01

Företag
Lerums kommun, Myndighet

Adress
Lerums kommun, Myndighet
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4329322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet: