Bostadsanpassare

Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2016-10-13

Arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare vars arbetsuppgifter består i att handlägga ärenden och fatta beslut efter Lagen om bostadsanpassningsbidrag enligt Boverkets föreskrifter och praxis. Handläggning av bostadsanpassningsbidrag är en myndighetsutövning för alla åldrar och sker utifrån aktuell lagstiftning.
Du arbetar med verksamhetens resultat i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller sökandens behov. Du måste ha en stor självständighet i ditt arbete och kunna fatta egna beslut samt ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter både internt och externt. I arbetet ingår också att hantera inkomna fakturor och göra viss ekonomisk uppföljning, ta fram statistik mm.
I enheten för Myndighet äldre ingår utöver handläggning enligt bostadsanpassningslagen även boendeplanering och samordning, biståndshandläggning för personer över 65 år enligt Socialtjänstlagen samt handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd. I handläggargruppen har man ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med kvalitetsfrågor.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och ingår som en del av Sektor Stöd-och omsorgs Myndighetsavdelning.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning som legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast, socionom, social-omsorg eller inom byggnadsteknik med erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.
Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Kunskap om hjälpmedel och dess funktion är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-Körkort är ett krav.

Tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen kommer påbörjas under annonseringstiden.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A616473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Karlsson, Enhetschef 0302-522099 elisabeth.karlsson2@lerum.se
Eva Bengtsson, Bostadsanpassare 0322- 521163 eva.bengtsson@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwendahl, Vision 0302-521195 emma.lowendahl@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Adress
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3104000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre: