Bosocial samordnare Mälardalen

Heimstaden AB / Socialsekreterarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Gävle, Sandviken, Uppsala, Upplands Väsby, Strängnäs eller i hela Sverige

Har du stort socialt engagemang och intresse för människor? Till vårt härliga gäng i Mälardalen söker vi nu en Bosocial samordnare.

Heimstadens vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Vill du vara med och påverka hur våra hyresgäster trivs i sin bostad och i sitt bostadsområde?



Vi vill nu stärka vårt arbete med bosociala frågor då våra hyresgästers trivsel och trygghet är centrala frågor för oss. I denna roll arbetar man löpande med ordnings- och trygghetsfrågor inom bostadsområdena.

Vi söker dig som på ett naturligt sätt berättar för våra hyresgäster om hur det fungerar för dem i sitt boende och hur de även påverkar sina grannars boendesituation. Du behöver vara van att möta människor med olika bakgrund och förutsättningar och känna dig trygg med att förmedla var gränser går.

Arbetet innefattar hembesök ensam eller i team hos våra hyresgäster. Du hanterar bland annat störningsärenden, olovlig andrahandsuthyrning och avhysningar. Rollen innebär även att du ordnar med gårdsaktiviteter och event tillsammans med förvaltningsteamet för att skapa trygga boendemiljöer och utveckla bostadsområdet. Du följer också upp regionens sociala hållbarhetsmål.

För att passa i denna roll behöver du ha ett stort socialt engagemang. Du kan förstå individers förutsättningar och beteenden, men också agera rationellt, behärskat och känna dig trygg med att fatta beslut och hantera konflikter. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att kunna skapa bra och förtroendefulla relationer. Arbetet kräver ett strukturerat och systematiskt arbetssätt. Du ska kunna utrycka dig professionellt i tal och skrift för att kunna följa de lagar, regler och riktlinjer som gäller.

Du har förmåga att samarbeta brett med både myndigheter, hyresgäster och kollegor. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningarna på respektive ort.

Din profil

Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet för rollen. Det är meriterande om du tidigare arbetat med hyresjuridik och störningsärenden inom fastighetsbranschen eller med socialt arbete. Du arbetar kanske idag som uthyrare men vill prova på något annat, en annan lämplig bakgrund kan vara t ex polis eller socionom. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Arbetet kräver god förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska, andra språkkunskaper är meriterande. Arbete på kvällar och helger kan förekomma. Arbetet kommer i första hand ske i Strängnäs, Uppsala, Gävle och Sandviken, men du kan även behöva assistera i bosociala frågor i Eskilstuna och Örebro som också ingår i region Mälardalen. Lämplig placeringsort är Gävle eller Sandviken. Resor förekommer och körkort är ett krav, tillgång till egen bil behövs vissa dagar.

Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Regionchef
Ann-Katrin Olsson
ann-katrin.olsson@heimstaden.com

Jobbnummer
8532795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: