Borgenärshandläggare, Umeå
Skatteverket / Juristjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Kramfors eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare
innebär löpande ärendehantering, administrativa uppgifter och handläggning inom skattebetalnings- och borgenärsområdet.
Ärendena gäller främst skuldsanering där du anmäler och bevakar statens fordringar. Utvecklingen kan på sikt ske mot handläggning av konkurser och anståndsansökningar, eller mot annat borgenärsarbete.
Arbetet innebär bl.a. skriftväxling och kontakter med myndigheter, konkursförvaltare, företag och medborgare. Du har även kontakter internt inom Skatteverket och du hanterar inkommande post och telefon.
På Skatteenhet Umeå Örnsköldsvik är vi c:a 150 medarbetare och har en koncentrationsprofil mot bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.
Borgenärssektionen består idag av 17 medarbetare fördelade över ett antal mindre team.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en treårig teoretisk gymnasieutbildning
•
har minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet som inneburit bemötande via telefon samt administration
•
har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service samt inge förtroende
•
är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
•
är noggrann och strukturerad
•
är ansvarstagande
• är van att arbeta i IT-miljöer där man hanterar flera olika program samtidigt
•
har god samarbetsförmåga
•
kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
•
har B-körkort.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom Skatteverket eller från annan myndighet inom den senaste femårsperioden.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-26ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElias Holmgren, sektionschef 010-574 14 49
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Rickard Rönnberg, facklig kontaktperson Saco 010-574 61 31
Jan-Peter Rauma, facklig kontaktperson ST 010-572 42 20
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
17194 Solna
17194 Umeå
KontorsadressSkatteverket
17194 Solna
Jobbnummer 4043529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.