Borgenärshandläggare till Helsingborg

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Halmstad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare 

innebär att utreda, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Som borgenärshandläggare är din uppgift bl.a. att arbeta med att få in betalning, förhindra skulduppbyggnad och att besluta om anstånd. I ditt arbete ingår att ofta ta muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner samt andra myndigheter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har 120 poäng (eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen) i ekonomi eller juridik

• har vilja och förmåga att möte andra människor och ge god service samt inge förtroende

• kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt kan argumentera på ett enkelt men övertygande sätt

• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål

• är noggrann och strukturerad

• har god samarbetsförmåga 

Det är meriterande om du

har erfarenhet av handläggande arbete inom Skatteverket eller från annan myndighet inom den senaste femårsperioden.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Sista ansökningsdag är den 3 oktober.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-09-19

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Nederman, Sektionschef 010-577 47 39
Christina Sandström, Facklig kontaktperson ST 010-577 46 94
Felicia Ljunggren, Facklig kontaktperson SACO 010-577 45 41
Uno Andersson, HR-konsult 010-577 43 10

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1656599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: