Borådshandläggare

Region Gotland, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum.

Myndighetsavdelningen arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Avdelningen ansvarar även för fördelning av särskilda boenden och korttidsplatser, avgiftshandläggning samt bostadsanpassningsbidrag. I uppdraget ingår att vi utreder, beslutar och följer upp insatser till personer som på grund av ålder eller funktionsnedsättning är i behov av stöd och omsorg. Avdelningen är inne i en stark och spännande utvecklingsfas. Det innebär bland annat att vi inför nya arbetsmetoden IBIC (individen behov i centrum) och E-tjänster. Nationellt händer det mycket kring de lagstiftningar vi jobbar utifrån samtidigt som medborgares behov av insatser ökar. På vår arbetsplats så ser vi mångfald som berikande. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med närhet till hjälpsamma kollegor.



Publiceringsdatum
2020-02-25

Arbetsuppgifter
I rollen som borådshandläggare ansvara du tillsammans med en kollega för fördelningen av socialförvaltningens särskilda boenden och korttidsplatser enligt aktuell lagstiftning. Fördelningen och erbjudande av boenden sker mycket via muntlig kontakt med brukare och/eller anhöriga.
Du ansvarar även för att löpande leverera statistik. Vidare ingår det i uppdraget att ansvara för bland annat administrationen kring tillfällig vistelse. Även andra administrativa arbetsuppgifter kommer att ingå.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan relevant akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänstens områden gärna inom myndighetsutövning.

Det krävs att du har en mycket god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Att arbeta med datorn är inga problem för dig.
Du är bra på att skapa förtroende och drivs av att ge information och service till Gotlands medborgare.
Din samarbetsförmåga är av största vikt då du arbetar i ett team med mycket nära samarbete med övriga kollegor, ledare och övriga samarbetspartners.
Du klarar att leverera i enlighet med uppsatta mål och överenskommelser och kan hantera många skilda processer parallellt.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2020-04-01 enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A936403".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gotland (org.nr 212000-0803)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Jobbnummer
5117150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen: