Bonnier B2B söker en Executive Assistant.

Manpower / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-07-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bonnier B2B söker en Executive Assistant." (publicerad 2017-08-30) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bonnier Business Press AB is a part of Bonnier AB, which is responsible for Bonniers' B2B business, nationally and internationally. Bonnier Business to Business publishes business news and several niche publications targeted at decision makers in the private and public sector. Bonnier Business to Business has an extensive portfolio of magazines, periodicals and guides, both in printed form and online. In addition, Bonnier Business to Business produces digital training, educational platforms and conferences in several countries. Currently the company is active in ten countries. http://www.bonnierb2b.com


Publiceringsdatum
2017-07-20

Dina arbetsuppgifter
Som Executive Assistant på Bonnier Business Press AB har du en väldigt varierande och aktiv roll.

Du arbetar löpande med traditionella sekreteraruppgifterna på vårt kontor i Stockholm. I arbetet kommer du att ansvara för bokning samt samordning av möten och resa mellan Bonniers koncernföretag, som finns i 10 länder, och centrala BtB-team.

Du kommer även att föra protokoll från samtliga styrelsemöten i koncernföretag. Om du inte reser till mötena, så deltar du antingen via telefon/webb eller protokollför mötet baserat på en inspelning.

I din vardag kommer du att agera som stöd eller ta hand om forskningsuppgifter tilldelas från större projekt eller kör oberoende mindre forskningsprojekt själv, för att sedan sammanställa det till ett forskningsresultat och en slutlig presentation. Du kommer också att skapa presentationer och hjälpa till med enklare analyser för VD eller andra medlemmar i BtB-ledningsgruppen.

Vårt kontor ligger på Rålambsvägen i Stockholm.

Vem är du, kunskaper och erfarenheter

Tjänsten ställer höga krav på kvalitet, servicenivå, att du arbetar proaktivt samt har en god struktur med ordning och reda. Du har ett intresse för människor, en positiv och tillgänglig attityd samt god samarbetsförmåga. Du löser situationer när de uppstår och är van att arbeta under förändring och utveckling och ibland tidspress. Som person är du trygg i dig själv, omtänksam och har ett gott eget omdöme, hög integritet, serviceinriktad, stresstålig och representativ.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i företag med internationell verksamhet. Vi tror att din utbildningsbakgrund är inom områdena administration och service. Du som söker måste kunna uttrycka dig väl i såväl tal som skrift, både på svenska och på engelska. God vana i att arbeta i Microsoft Office - Word, Excel och göra presentationer i PowerPoint är också ett måste.

I tjänsten kan det bli flera resdagar om året.

Kontaktperson för detta jobb
Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall 08-452 33 74. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-14
Ange följande referens när du ansöker: 26807
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Åvall cavall@manpower.se 42,371,633

Företag
Manpower

Adress
Manpower
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3610983

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: