Bolagsekonom till expansivt företag! - Uniflex Sverige AB - Redovisningsekonomjobb i Stockholm
Bolagsekonom till expansivt företag!
Uniflex Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Stockholm

Jobbeskrivning

AMBLIN är ett konsultföretag inom ekonomi och redovisning. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning.
Bolaget grundades 2002 och har idag 32 anställda. Kontoret är idag beläget på Kungsholmen i Stockholm.
I början av september flyttar kontoret till helt nya och större lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi har idag ekonomisk förvaltning för ca 200 bolag samt 100 kommersiella fastigheter (kontor, handel, logistik, self storage och bostäder)
till ett sammanlagt fastighetsvärde om ca 15 miljarder kronor, med en uthyrningsbar yta om ca 1 200 000 kvadratmeter och antal hyreskontrakt uppgår till ca 1 500 stycken.


Som bolagsekonom tar du hand om ett flertal olika bolag och arbetar med fokus på löpande bolagsredovisning och bokslut.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat bokföring, avstämningar, momshantering, projektredovisning, betalningar, anläggningsregister, upprättande av bokslut och årsredovisningar.
Du kommer att bli team-ledare för ett mindre team där ansvaret kring det löpande arbetet ligger på dig, även om det är en gruppinsats där alla bidrar lika mycket.
Arbetstiderna är kontorstider med väldigt flexibel flextid.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill jobba i ett växande företag. Civilekonomutbildning är meriterande.
Därtill har du arbetat minst 2 år inom ekonomi och gärna med inriktning på redovisning i fastighetsbranschen. Om du arbetat inom ett fastighetsbolag eller på en revisionsbyrå är det meriterande.

Du behöver erfarenhet från bokförings-, hyresaviserings-, och leverantörsfakturaprogram.
Idag arbetar Amblin med Visma Control, VITEC och Palette Invoice.
Erfarenhet från systemen är meriterande.
Du behöver därtill goda kunskaper i Excel och Word och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift,
på både engelska och svenska.

Som person ska du inte vara rädd att ta ansvar och ha en god samarbetsförmåga. Men du ska även kunna arbeta självständigt när det krävs.
Du har en god social kompetens och är bra på att skapa goda relationer både internt och externt.
Ett öga för att förstå vad kunden behöver är viktigt då du ska leverera kvalitet i tid. Därför är det av stor vikt att du har en god planeringsförmåga och att du kan prioritera arbetet rätt.

Detta är en direktrekrytering och innefattar en start med 6 månaders provanställning på heltid.
Tjänsten kommer att tillsättas i Augusti/September.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 42163
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Lillmåns irene.lillmans@uniflex.se

Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Box 7014
12107 Stockholm-Globen

Kontorsadress
Box 7014

Jobbnummer
4204745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: