Bolagsekonom
Scandinavian Internet Group AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bolagsekonom" (publicerad 2016-08-17) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandinavian Internet Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige AMBLIN grundades 2002 och har kontor beläget på Kungsholmen. AMBLIN är ett konsultföretag med 25 anställda inom ekonomi och redovisning. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Vi har idag ekonomisk förvaltning för ca 200 bolag samt 100 kommersiella fastigheter inom publika företag och fonder. Det sammanlagda fastighetsvärdet är ca 15 miljarder kronor.
Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete. AMBLIN expanderar och behöver komplettera sitt team med ytterligare en bolagsekonom som brinner för redovisning och kundrelationer.
I din roll som bolagsekonom kommer du att ta hand om ett flertal olika bolag och arbeta med fokus på löpande bolagsredovisning och bokslutsarbeten. Arbetsuppgifterna kommer att innefatta bokföring, avstämningar, momshantering, projektredovisning, betalningar, anläggningsregister, upprättande av bokslut och årsredovisningar.
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomutbildning i grunden. Har du en civilekonomutbildning är det meriterande. Därtill har du arbetat minst 2 år inom ekonomi med inriktning på redovisning i fastighetsbranschen. Du får gärna ha arbetat på en revisionsbyrå eller ett fastighetsbolag. Vidare vill vi att du har ett par års erfarenhet av något bokföringsprogram och det är även meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet av något hyresaviserings- och leverantörsfakturaprogram. Vi arbetar idag i Visma Control, Vitec Hyra och Palette Invoice
Som person gillar du att ta ansvar, arbeta tillsammans med andra men även självständigt. Du är mån om att skapa goda relationer både internt och externt. Du förstår vad kunden behöver och det är viktigt för dig att leverera kvalitet i tid. Din förmåga att planera och prioritera arbetet är god.
Vi söker dig som ser en framtid i företaget och vill vara med och utveckla vårt konsultföretag till att bli ett av de bästa i branschen.
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett växande företag som arbetar med många spännande uppdrag. För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. För rätt person finns det stora chanser att växa i företaget.
Vi månar mycket om personalens trivsel och vi genomför en hel del gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid.
Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsulter Mikaela Yourstone, tel 08-520 017 45 eller Tobias Knutsson 08-511 617 45. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-05-13ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-30
Ange följande referens när du ansöker: jobway2532
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandinavian Internet Group AB
AdressScandinavian Internet Group AB
Hornsgatan172
11728 Stockholm
KontorsadressHornsgatan172
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2841809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.