Bolagsassistent med kontorsansvar, Stockholm

SBC / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC i Stockholm, Järfälla, Uppsala, Västerås, Sundsvall eller i hela Sverige

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Som kontorsansvarig bolagsassistent på huvudkontoret i Stockholm kommer du bli en kollega till drygt hundra personer. Arbetsplatsen är med placering på Södermalm i Centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som kontorsansvarig på SBC kommer du att ha ansvar för kontoret och arbeta brett på företaget. Du blir spindeln i nätet som ser till att allt flyter så smidigt som möjligt. Tjänsten innefattar att driva mindre projekt till ledningsgruppen och assistera vår VD med presentationer, mötes- och resebokningar. Du håller kontakt med olika leverantörer och sätter upp nya avtal och förhandlar priser. Du upprättar och förbättrar rutiner för den administrativa funktionen och sköter även inköp av t.ex. livsmedel, blommor och kontorsmaterial. Du kommer ibland att skriva protokoll på möten samt planera och arrangera konferenser och events. Du kommer även att ha ansvaret för receptionen vilket kan innebära post, budhantering telefoni och kundmottagning.

Publiceringsdatum
2017-11-10

Profil
Det är ett krav att du har haft en liknande roll tidigare och är självgående. Du har också mycket goda kunskaper i Officepaketet (word, ppt, excel) och har hög integritet.
Som person är du driven, prestigelös och har lätt för att knyta nya kontakter. Din energi är hög och ditt sätt smittar av sig på omgivningen. Du är också noggrann, stresstålig, flexibel och har ett organiserat arbetssätt. Vidare är du serviceminded och har ett trevligt bemötande i kontakten med dina kollegor och kunder. Du trivs i en roll där du får komma med idéer och ta initiativ och gör det lilla extra för att skapa bästa möjliga upplevelse på kontoret.
Arbete på kvällstid förekommer och det är viktigt att du klarar av korta deadlines.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetstiderna är 08:00-16:30.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med inledande provanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
Västgötagatan 5 Konferens
11827 Stockholm

Kontorsadress
Västgötagatan 5 Konferens

Jobbnummer
3795542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: