Bokningschef/säljcoach för callcenter på finansföretag

Bravura / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-04-30

Företaget
Bravura söker för kunds räkning dig som vill vidareutveckla och ansvara för ett callcenter på ett växande företag. Vår kund är ett oberoende rådgivningsföretag inom finans. Målsättningen är att hjälpa sina kunder; privatpersoner samt företag, att bygga upp och förvalta befintligt kapital. De erbjuder rådgivning och seminarier och föreslår lämpliga produkter och åtgärder utifrån rådande marknadsläge. Utöver traditionella investeringsformer som fond och försäkring erbjuds ett utbud av alternativa investeringar.

Callcentret består idag av 15 personer och väntas växa framöver. Företaget kännetecknas av hög trivselfaktor, de har totalt ca 35 anställda som sitter i fräscha lokaler centralt i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som säljcoach och boknings/callcenterchef innebär att du blir ansvarig för de femton personer som arbetar med att boka möten och seminarier med privatpersoner och företag. Idag finns alla förutsättningar för ett väl fungerande callcenter, din uppgift blir att utnyttja tillgängliga resurser och att vidareutveckla rutiner och strategi för att uppnå bästa möjliga resultat idag och för tillväxt framöver. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen att coacha säljare och se till att de trivs samt att de uppnår uppsatta mål. Du arbetar proaktivt med att rekrytera nya callcentermedarbetare och deltar löpande i avstämningar med ledningen för att lägga upp strategi för arbetet framöver utifrån exempelvis statistik.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en teamledande/coachande roll på ett callcenter eller på säljavdelning, helst inom finansbranschen, som vill ta dig an utmaningen att bygga upp ett väl fungerande callcenter.

Vem är du?
För att passa i rollen är du driven och har ett stödjande sätt. Du drivs av att uppnå mål, fattar gärna beslut och är en "doer".

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 24 050

Sökord: Säljare, säljcoach, chef callcenter, bokningschef, callcenterchef.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1229732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: