Bokningsansvarig
Pensionat Styrsö Skäret AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionat Styrsö Skäret AB i Göteborg Vi söker en person som kan axla ett bokningsansvar på hotellets kontor. Detta är ett heltids uppdrag med start omgående. Anställningen löper mellan mars till sista september och kan förlängas med annan tjänst på hotellet. Vi gör ett uppehåll mellan januari till första april för att börja på ny kula igen. Detta beroende på låg beläggning under vinter månaderna.
Arbetstiden kommer att vara mellan 8-16 måndag till fredag
Pensionat Styrsö Skäret
Vi driver ett charmigt skärgårdspensionat med konferensanläggning och en välrenommerad och populär restaurang i Göteborgs södra skärgård. Vi satsar mycket på upplevelsen i restaurangen och vad köket presenterar. Vi vill samtidigt att våra gäster ska känna sig som om de är hemma oss sina mor- och farföräldrar och bara blir uppassade. Vi vill skapa en lugn och harmonisk upplevelse för alla våra gäster. Vi är en liten organisation där vi hjälper varandra med olika arbetsuppgifter, allt för att underlätta för varandra samt för att få ett omväxlande arbete.
Vi finns omnämnda i White Guide och i Göteborgs Postens restaurang guide och vi är medlemmar hos Countryside Hotels.
Om du vill läsa mer om oss:
www.penionatskaret.se www.facebook.com/Pensionatskaret http://www.gp.se/krog/lyx/lyx4fyrar/1.2363215-pensionat-styrso-skaretPubliceringsdatum2015-03-25Dina arbetsuppgifterDe huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att ta emot bokningar via mail och telefon och kordinera dessa. Vidare ansvarar du för konferens, middags, fest och andra privata bokningar samt sammanställa och ha kontroll på offertering och bekräftelse till gäst. Det kommer att förekomma flera möten under året med gäster för att planera deras olika arrangemang.
Du kommer även att emellanåt ta emot och välkomna gästerna och visa dem till rätt konferensrum och få dem att känna sig väl mottagna. In och utcheckning samt betalning av gäst kommer också att förekomma.
Din erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat och har lång erfarenhet av konferensverksamhet och liknande arbetsuppgifter. För att trivas i din roll krävs det att du är proaktiv, säljande och ordningsam. Som person har du en god sammarbets- och organisationsförmåga. Du bör vara van att arbete med i Office-paketen och något bokningssystem. Vi använder bokningsprogramet Jupiter via Rebnis.
Som person är du ödmjuk, självgående och tar egna initiativ. Att du alltid sätter gästen i första hand ser vi som en självklarhet. Vidare tycker du om att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att prioritera mellan arbetsuppgifter och snabbt omprioritera.
Vi se även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Det är även meriterande om du har bakgrund som servitris / servitör då det kan finns möjlighet att arbeta extra på kväll och helg om du har intresse av detta.
Mellan oktober och december kommer det finnas möjlighet att jobba extra i vår restaurang.
Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ola@pensionatskaret.seFöretagPensionat Styrsö Skäret AB
AdressPensionat Styrsö Skäret AB
Skäretvägen 53
43084 Styrsö
KontorsadressSkäretvägen 53
Styrsö
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-973230
E-postadress:
ola@pensionatskaret.se Jobbnummer 2220887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.