Bokningsadministratör/Telefonist

Samtalshuset AB / Butikssäljarjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samtalshuset AB i Täby, Stockholm eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter omfattar huvudsakligen att hjälpa till i vår kundtjänst/tidsbokning, att svara i telefon och mail för att erbjuda tider, hantera ombokningar och avbokningar när patienter kontaktar oss samt i övrigt att, i mindre omfattning, ta hand om delar i vår administration. De administrativa sysslorna kan innebära registrering av remisser och arbete med patientadministration, ex. vis beställning av tolk, inskanning, registrering och återrapportering till vårdgivare. Dessutom kan våra behandlare i enstaka fall behöva hjälp med olika spörsmål, ex. vis beställning av förbrukningsmaterial eller enklare teknisk support. En liten, men viktig detalj i ditt ansvarsområde är dessutom att se till att mottagningen ser fräsch och bra ut, genom att ibland gå runt ett varv runt på mottagningen och snygga till där det behövs.

Profil som vi söker:
• Du sprider positiv energi!
• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av service och att hjälpa kunder/patienter
• Erfarenhet av kundservice via telefon
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal & skrift, övriga språkkunskaper är ett plus
• Erfarenhet av arbete inom vårdsektorn är meriterande

Samtalshuset är en liten organisation där varje medarbetare måste kunna fungera optimalt på egen hand. Det är roligt och stimulerande att jobba hos oss men ställer stora krav på dig som person och dina personliga egenskaper. Vi söker dig som känner och tar ansvar för resultatet av ditt arbete. Kontakterna med våra patienter är en central del i vår verksamhet och Du kommer att arbeta mycket med telefonkontakter och mail. Du måste då kunna möta många olika människor, med olika frågeställningar, bakgrund och kulturella erfarenheter. Människor som kontaktar oss är mycket olika och din förmåga att på ett smidigt och konstruktivt sätt sätta gränser när så behövs kommer att vara viktig del i jobbet. En viktig framgångsfaktor för att lyckas med det är smidighet, känsla för diplomati och även en smula humor. Kundtjänstarbetet är av naturen händelsestyrt vilket förutsätter att du gillar ett högt tempo, är stresstålig, och besitter förmågan att omprioritera arbetsuppgifterna löpande under dagen.

Utöver allt detta måste du sen ha ett gott ordningssinne, erfarenheter från att ha arbetat med administrativa sysslor och vara van att hantera, organisera och strukturera upp administrativt arbete. Du måste tycka om att ge en god service, kunna ta egna initiativ, se behoven, hitta lösningar och på egen hand driva olika administrativa frågor så att de blir enkla och tydliga för våra behandlare och uppdragsgivare.

Samtalshuset är en privat specialistmottagning inom psykisk ohälsa. Vi har samarbeten med ett 30-tal vårdgivare i Stockholms län och vi genomför årligen cirka 20 000 samtalssessioner. Hos oss jobbar cirka 20 behandlare, leg. psykologer, leg. psykoterapeuter samt socionomer och kuratorer med grundläggande psykoterapiutbildning. Våra mottagningar finns på tre platser i StorStockholm; i Stockholms City vid Odenplan, vid Slussen och i Täby, alla med goda kommunikationer.

Varaktighet, arbetstid
Omgående tillträde. Samtalshuset är medlemmar i Almega Vårdföretagarna och vi har kollektivavtal. Vi tillämpar provanställning 6 mån.

Publiceringsdatum
2019-04-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: Bokningsadministratör heltid

Företag
Samtalshuset AB

Adress
Samtalshuset AB
Hagagränd 1
11327 Stockholm

Kontorsadress
Hagagränd 1

Jobbnummer
4748581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samtalshuset AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samtalshuset AB: