Boendesamordnare till Biståndskansliet
Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
2018-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendesamordnare till Biståndskansliet" (publicerad 2019-10-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Enhetsbeskrivning
Biståndskansliet ansvarar för att, utifrån gällande lagstiftning, utreda och besluta om insatser/bistånd inom områdena funktionshinder, äldreomsorg och socialpsykiatri. Biståndskansliet har drygt 60 medarbetare och kontoret ligger centralt i Huddinge centrum, nära pendeltåg och busstation. Målet för verksamheten är en mycket väl fungerande myndighetsutövning som präglas av rättssäkerhet, god service och hög kvalité. Vår arbetsplats kännetecknas av gott samarbete och ett öppet klimat där vi ser varandra som viktiga resurser för att utvecklas och nå våra mål.
•
Om arbetet
Vi söker en engagerad boendesamordnare till social- och äldreomsorgsförvaltningen. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en trevlig arbetsgrupp med blandade kompetensområden.Boendesamordnaren har sin tjänst på biståndskansliet och arbetar i nära samarbetet med sektionschef och enhetschef samt biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Tjänstens huvudsakliga uppgift är att ansvara för kö och prioriteringar samt placeringar för personer som har beslut om särskilt boende och korttidsboende. Boendesamordnaren samverkar mycket med olika utförare både internt som externt.
Publiceringsdatum2018-05-03ProfilVi söker dig som har relevant högskoleutbildning för uppdraget exempelvis socionom, sjuksköterska eller annan samhällsvetenskaplig utbildning. Vi ser gärna att du har stor erfarenhet av äldreomsorg och att arbeta i en politiskt styrd organisation.
För att lyckas i jobbet behöver du tycka om att arbeta med människor. Du kan behålla ditt lugn i stressade situationer och har ett professionellt bemötande mot kunden, våra utförare och kollegor i kommunen.
I rollen samarbetar du med många andra inom och utanför förvaltningen vilket innebär att du behöver ha lätt för att samverka och skapa samt behålla goda relationer både inom och utanför organisationen Rollen innebär stort ansvar och mycket självständigt arbete, men alltid med stöd från chef.
Du har god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och kan sätta gränser. Vidare har du ett utpräglat administrativt intresse och förmåga att tydligt och strukturerat planera arbetet. Du ska ha god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och arbeta i ett högt tempo.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättningfast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-18
Ange följande referens när du ansöker: SÄF:2018:116
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Reuterham 08-53531241
FöretagHuddinge kommun
AdressHuddinge kommun
Social- och äldreomsorgsförvaltningen
14185 Huddinge
KontorsadressGymnasietorget 1
Jobbnummer 4121469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.