Boendesamordnare till avdelningen för bistånd och avgifter på hemvårdsförva

Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Publiceringsdatum
2023-10-10

Arbetsuppgifter
Vi söker en Boendesamordnare till avdelning för bistånd och avgifter. Du kommer att ingå i en väl fungerade avdelning tillsammans med avdelningschef, enhetschefer samt bistånds- och avgiftshandläggare.

Tjänsten innebär att du som boendesamordnare arbetar med att prioritera och erbjuda lediga äldreboendeplatser. Hemvårdsförvaltningen har cirka 900 äldreboendeplatser och du arbetar enligt LOV (lagen om valfrihet). Arbetet som boendesamordnare innebär också att sköta rapportering till IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) om ej verkställda beslut samt löpande statistik inom hemvårdsförvaltningen.

Det dagliga arbetet innefattar dokumentation, samtal och samverkan med kund, anhöriga samt interna och externa aktörer.

Avdelningen för bistånd och avgifter arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och engagemang i förändringsarbetet. Avdelningen är en organisation med teamindelning med medledarskap som nyckelord

Kvalifikationer
Det är önskvärt om du som söker har minst fem års erfarenhet av myndighetsutövning eller verkställighet.

Vi söker dig som har socionomutbildning eller dig med likvärdig högskoleutbildning där socialrätt 30 HP ingår. Bifoga ditt examensbevis från socionomutbildning i ansökan.

Då en stor del av arbetet består av dokumentation krävs att du har datorvana, förmågan att använda och ta vara på olika digitala verktyg samt god förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Är uppdaterad i gällande regelverk och värdegrunder inom verksamhetsområdet.

Meriterande är om du har arbetat i Lifecare, Excel samt om du har kunskaper om Socialstyrelsens utredningsmodell IBIC.

Som person visar du intresse och förståelse för de kunder/anhöriga du kommer i kontakt med och arbetar för en god kommunikation och gott samarbete med de kollegor, anhöriga och andra professioner som arbetar med kund/anhöriga.

Arbetet förutsätter att du är strukturerad och har en förmåga att fullfölja dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad i ditt arbete och har förmåga att sortera och prioritera dina arbetsuppgifter både kortsiktigt och långsiktigt.

För att klara uppdraget behöver du ha ett självständigt arbetssätt med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar självständigt såväl som i samarbete med andra. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga. Ett vänligt och pedagogiskt sätt att förmedla information för boendesamordningsprocessen. Du behöver ha ett serviceinriktat förhållningssätt och god förmåga att hantera svåra samtal som rör eventuell väntan på äldreboende.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Rekryteringen sker fortlöpande under annonseringstid.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi kommer kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C159241 - 2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Kontakt
Chefsstöd
Åsa Rane
035137000

Jobbnummer
8180185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen: