Boendepedagog till HVB/Stödboende
Lindesbergs kommun / Behandlingsassistentjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
Schemalagd arbetstid med dag-, kvälls-, helgtjänstgöring.
Socialförvaltningen, avdelningen för individ och familj, söker nu 2 stycken
boendepedagoger till boende för ensamkommande barn, Lindesbergs kommun. Vi
söker boendepedagoger till både stödboende och HVB. Vi har ungdomar som
befinner sig både i asylprocessen samt de som har uppehållstillstånd.
Avdelningen för Individ- och familj består bland annat av myndighetsutövning
enligt SoL, LVU och LVM. Familjecentral, alkohol och narkotikagrupp, familjeteam
och familjerätt. Avdelningen har ett nära samarbete med barn- och utbildnings-
förvaltningen samt arbetsmarknadsenheten.
Publiceringsdatum2017-05-08Dina arbetsuppgifterVi söker dig som har intresse av att arbeta med våra ungdomar, 14-20 år och ge
dem det vardagliga vuxenstödet, vägleda, motivera samt stödja till ökad
självständighet och ett nytt lärande.
I dina arbetsuppgifter ingår att ge ungdomarna ett stöd i vardagen samt ge stöd
och vägledning i integrationsprocessen i samhället. Du ska även stödja ungdomarna
i deras utåtriktade kontakter såsom exempelvis skola och fritidsaktiviteter,
utifrån varje enskild individs behov och förutsättningar. Vardagliga sysslor
såsom matlagning och städning ingår och är en del i arbetet med ungdomarna.
Vi arbetar med kontaktmannaskap vilket innebär att du kommer vara ansvarig
för ett antal ungdomar.
Kvalifikationer Vi söker dig med 3-årig universitetsutbildning såsom socionom, socialpedagog
eller beteendevetare. Meriterande är erfarenhet/kunskap av liknande arbete
med ungdomar med olika etnisk bakgrund samt arbete på HVB-hem/institution.
Vi söker dig som är drivande, ansvarstagande, social och engagerad. Vi ser gärna
att du har kulturell kompetens och intresse. Du ska vara kreativ och initiativrik
som person samt ha förmåga att vara en trygg vuxen genom att ha gott tålamod samt
förmåga att vara tydlig och konsekvent. Du är strukturerad men samtidigt flexibel,
lyssnande och motiverande.
Kunskap inom KBT och miljöterapeutiskt arbete är meriterande.
Du ska ha god samarbetsförmåga och god förmåga att skapa och behålla goda relationer,
med såväl interna som externa kontakter.
Mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift är ett krav.
Kunskaper i andra språk är meriterande.
Körkort B krävs.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Enligt lag (2007:171) om registerkontroll av personal vid sådana hem för vård
eller boende, som tar emot barn kommer vi att göra ett registerutdrag ur polisens
misstanke- och belastningsregister, vid en eventuell anställning.
Övrig informationTillträde: Enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/117
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Sofie Bragesjö 0581-890 15
Biträdande föreståndare Travis Berggren 0581-890 25
Bitr föreståndare Margareta Myhr 0581-890 24
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Jobbnummer 3483206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.