Boendekoordinator/ Socialsekreterare till Försörjningsstödsenhet
Skara kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skara kommun, Omsorgsförvaltningen i Skara Den anrika 1000-årsstaden Skara, med sina unika traditioner, ligger mitt emellan Vänern och Vättern invid E20. Kommunen har ca 18 500 invånare.
Näringslivet präglas bland annat av livsmedelproduktion, service- och utbildningsorganisationer/företag som står jordbruket nära, plastindustri, transportnäring, musikindustri, handel och besöksnäring. Det geografiska läget gör att i Skara är det nära till allt och kommunikationerna är också goda. Naturupplevelser finns inpå knuten och vi har ett aktivt föreningsliv och ett mångfasetterat kulturutbud.
Omsorgsförvaltningen har ansvar för hela
socialtjänstlagens verksamhetsområde som äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorg samt integration, arbetsmarknadsfrågor. Verksamheterna leds av avdelningschefer som är direkt
underställda socialchefen. Förvaltningen har 660 medarbetare.
IFO består av sex enheter; Barnenheten, Ungdomsenheten, Vuxenenheten, Arbetsmarknadsenheten,Försörjningsstödsenheten och Kosmos (HVB för ensamkommande ungdomar).
Publiceringsdatum2015-04-10BeskrivningDu kommer att arbeta som boendekoordinator/socialsekreterare inom Försörjningsenheten.
Denna enhet tillhör IFO (individ och familjeomsorgen).
Arbetsuppgifter
Du kommer att på uppdrag av socialsekreterare inom Individ- och familjeomsorgen anskaffa bostäder åt enskilda individer. Dina arbetsuppgifter består av att samordna de lägenheter som Skara kommun står som borgenärer för samt de lägenheter som kommunen hyr ut i andra hand. Arbetet innefattar kontraktsskrivande, besiktning av lägenheter, uppföljning av skötsel i lägenheter samt ett tätt samarbete med socialsekreterare inom hela Individ- och familjeomsorgen. Detta arbete är utmanande, omväxlande och i ständig utveckling. En viktig del i arbetet är samarbetet med hyresvärdar och andra samarbetspartners. Arbetet kommer även att innefatta handläggning av försörjningsstöd som innebär att vi utreder, bedömer och fattar beslut om ekonomiskt bistånd samt försöker finna andra försörjningsformer tillsammans med den enskilde. Du kommer att ha tillgång till extern handledning.
Kvalifikationer
• Har Socionomutbildning eller likvärdig utbildning.
• Har kunskap om hyreslagsstiftning är en merit.
• Har erfarenhet myndighetsutövande arbete inom Socialtjänsten, främst inom ekonomiskt bistånd.
• Stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten samt ser på socialtjänsten i ett helhetsperspektiv.
• Är initiativrik, strukturerad och ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även samverka med andra.
• Är en trygg personlighet med god social kompetens som har en förmåga att sätta sig in i andra människors situation.
• Har B-körkort.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
AnställningsvillkorAnställning är tillsvidare på heltid med start enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Jämställdhet och mångfald är viktiga perspektiv i vårt rekryteringsarbete.
I Skara kommun gäller rökfri arbetstid.
Sök gärna mer information om Skara kommun på
www.skara.seAlla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbes.
Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram MyNetwork. Använd knappen längst ned i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
40 tim/v. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 2015/53
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKarin Enestig, Enhetschef 0511-32579
Facklig kontaktAnnelie Almgård, SSR 0511-325 41
Rose-Marie Nylund, VISION 0511-325 76
FöretagSkara kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSkara kommun, Omsorgsförvaltningen
Stortorget 1
53288 Skara
KontorsadressStortorget 1
Jobbnummer 2243267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.