Boendekonsulent i sociala boendeteamet

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Vill du arbeta i en kreativ och professionell enhet med kollegor som tycker att arbetsglädje och feedback är viktigt i en arbetsgrupp? Då kan detta vara ett jobb just för dig!

Vi förstärker vårt sociala boendeteam och söker nu en fjärde boendekonsulent att komplettera oss med. Enheten består idag av ett socialt boendeteam med tre boendekonsulenter, en gemensam mottagning med åtta socialsekreterare, ett stödteam med två behandlare för våldsutsatta och familjevåldsteamet nordväst med två behandlare för våldsutövare. Totalt blir vi 17 anställda inklusive enhetschef. Det gör att vi har en bred kompetens och kan snabbt mobilisera oss runt våra brukares olika behov.

Vårt mål inom förvaltningen är att vara en organisation som arbetar professionellt och tar sin utgångspunkt i brukarens egen verklighet. Vår värdegrund genomsyras av ett brukarperspektiv och ett barnperspektiv. För oss inom sociala boendeteamet innebär det att på ett proaktivt och hållbart sätt, ge brukaren förutsättningar för att själv lösa sin boendesituation.

Sociala boendeteamet ansvarar bland annat för samordningen och uppföljning av sociala kontrakt, beslut och uppföljning av tillfälligt boende, vräkningsförebyggande arbete, samarbete med olika hyresvärdar och kronofogdemyndigheten, budget-och skuldrådgivare och andra enheter inom förvaltningen. Även ge information och erbjuda rådgivning kring boendefrågor. Myndighetsutövning ingår.

Dina arbetsuppgifter som boendekonsulent kommer inledningsvis riktas mot genomgång av våra sociala kontrakt. Det innefattar att skapa en hållbar struktur kring uppföljning av kontrakten. I det ingår att skriva genomförandeplaner som bygger på brukarens delaktighet och samverka med andra enheter. Stödet som ges bygger på att stärka brukarens möjlighet att leva ett självständigt liv. I arbetsuppgifterna ingår även praktiskt arbete såsom kontraktsskrivning, överlåtelser, uppföljning av aktuella hemförsäkringar och bostadsköer samt koppla på budget- och skuldrådgivare vid ekonomiska problem.

Vi kan erbjuda dig en mycket trevlig arbetsgrupp som har ett motiverande förhållningssätt och som drivs av ett stort engagemang. Inom sociala boendeteamet skickliggör vi varandra genom att använda oss av varandras kompetenser, synliggör det vi är bra på och förstärker det genom att ge varandra regelbunden feedback.

Vi vill att du har en akademisk examen som beteendevetare, socionom eller socialpedagog. Du kan också ha en annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Önskvärt om du har vidareutbildning inom beroendeproblematik och psykisk ohälsa, motiverande samtal (MI) och erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. Du ska ha kunskaper om socialtjänstlagen och gärna inom hyreslagstiftningen. Önskvärt är även att du har flera års erfarenhet av arbete med boendefrågor inom socialtjänsten. B-körkort är meriterande.

Vi söker dig som är intresserad av att aktivt utveckla verksamheten, du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och kreativ när det gäller att hitta lösningar. Vi sätter stort värde i personlig lämplighet. 

Vi erbjuder dig en kreativ och proaktiv förvaltning med möjlighet till professionell utveckling, handledning och utbildningar. Vi erbjuder förmåner som t.ex. friskvårdssubvention, personalstödsprogram via Mertid och möjlighet att omvandla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar. 

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderligt beslut fattas. Ansök senast den 12 februari 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringsprocessen fortgår löpande och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-01-15

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Eriksson, Enhetschef 08-706 88 80 kristina.eriksson@sundbyberg.se
Fackliga  organisationer, nås via växeln 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Sundbybergs Stad SoA
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4, Hallonbergen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2617543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: