Boendeadministratörer till bokningscentralen

Malmö stad, ASF Boende o etablering / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, ASF Boende o etablering i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen är vi cirka 2 400 medarbetare som arbetar tillsammans med arbetsmarknadsfrågor och socialt arbete. Vi formar och utvecklar en verksamhet som svarar an mot de utmaningar och möjligheter Malmö stad står inför, nu och i framtiden.

Bokningscentralen är en verksamhet som startades upp 2018 och ingår i avdelningen boende, etablering och myndighet i enheten boende och stöd. Bokningscentralens huvuduppdrag är att boka boendeplatser till ensamstående och familjer som är hemlösa på uppdrag av socialtjänsten samt att ansvara för kvalitetsuppföljning av de verksamheter och boenden som Malmö stad anlitar


Publiceringsdatum
2019-03-22

Arbetsuppgifter
Bokningscentralen har i dag fem st boendeadministratörer och vi söker nu den sjätte. Det är en sex månaders visstidsanställning, med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifterna består av att boka boendeplatser genom att, med placeringsunderlag i Procapita, matcha den sökandes behov med rätt boende. Boendeadministratörerna ansvarar för att granska fakturor från boendebokningar. En stor del av arbetet görs i Excel och du har även roll som systemansvariga i nuvarande och kommande bokningssystem. Arbetet innebär även ett nära samarbete och kommunikation med biståndshandläggare, boendeverksamheter och andra samarbetsparter.

En annan del i uppdraget är att utföra regelbundna kvalitetskontroller i de boendeverksamheterna som anlitas. Kvalitetskontrollerna kommer att göras genom besök på plats i boendena för teknisk tillsyn av lokaler, brandskydd och säkerhet.


Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och minst tre års yrkeserfarenhet inom något av följande områden:
• administration eller kundtjänst/service, eller ekonomi, eller bokning, kvalitetsuppföljning alternativt erfarenhet från fastighetsbranschen.
Vidare ska du ha erfarenhet av att arbeta i olika datorprogram och goda kunskaper inom office-paketet, i synnerhet Excel. Kommunikation kommer att bestå av telefonsamtal och mail och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig på ett mycket bra sätt i tal och skrift på svenska. B-körkort för manuell växellåda är meritande.

Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom området: administration, Facility Management, säkerhetsutbildning, SBA eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vidare är det positivt om du har erfarenhet av:
• boendebokning
• arbete inom hemlöshetsområdet eller socialt arbete
• arbete med lokaltillsyn, kvalitetsuppföljning, fastighets- och lokalförvaltning
• att arbeta processinriktat
• att arbeta i Procapita och Ekot

En del i uppdraget är att göra kvalitetsuppföljning med tekniska tillsyn av boenden och fastigheter och byggnadstekniska kunskaper samt kunskap om brandskydd och liknande är meriterande.

Vi söker dig som med lätthet samarbetar i såväl liten grupp som med socialtjänsten i övrigt och andra samarbetsparter. En stor del av arbetet förutsätter en kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet och därför behöver du vara duktig på att tänka och arbeta strukturerat med arbetsuppgifter i en verksamhet som är präglad av utveckling och förändring.

Tempot kan vara högt och det ställer höga krav på stabilitet, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt i arbetsuppgifter gentemot såväl samarbetsparter som kollegor.

Du ska vara serviceinriktad och relationsskapande, ha ett utpräglat brukarperspektiv, ha vana av ett självständigt arbete där du har tagit ett stort ansvar. Verksamheten kommer fortsätta att utveckla nya arbetssätt för att möta de behov som uppstår i vår organisation.

Arbetsgruppen består av kunniga och ansvarstagande medarbetare som tillsammans med chef skapar ett arbetsklimat med mycket arbetsglädje!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anger i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse, upphör: Visstidsanställning 6 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: 62/19-176
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Rokka sara.rokka@malmo.se 040-346404

Företag
Malmö stad, ASF Boende o etablering

Adress
Malmö stad, ASF Boende o etablering
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
Fänriksgatan 1 21149 Malmö

Jobbnummer
4686490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, ASF Boende o etablering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, ASF Boende o etablering: