BlueStep söker Customer Life Cycle Project Manager

Bluestep Bank AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bluestep Bank AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!



Publiceringsdatum
2018-11-08

Om tjänsten
Brinner du för att skapa nöjda och lojala kunder genom enastående kundupplevelser? Vill du vara en del av ett nordiskt team på ett innovativ bolag med stark tillväxt och spännande resa framför sig? Då kan rollen som Customer Life Cycle Project Manager hos BlueStep vara något för dig.

Som Customer Life Cycle Project Manager på BlueStep ansvarar du för att utveckla kontakter och leads som genereras av marknadsavdelningen i både Sverige och till viss del även i Norge. Ansvaret innebär optimering av kundresan från första kontakt fram tills att lånet är utbetalt och sedan inlöst i syfte att optimera kundens livsvärde, lojalitet och kundnöjdhet.

Du brinner för att skapa nöjda och lojala kunder och har en god kunskap om digitala plattformar och kommunikationsverktyg. Ditt helhetsansvar för kommunikation, kundnöjdhet och aktiviteter mot befintliga kunder medför flera kontaktytor och du blir en viktig del av ett nordiskt marknadsteam.

Dina arbetsuppgifter
- Utveckla och implementera automatiserade kundlivscykelprogram från första
kontakten och genom hela kundresan (välkomstprogram, kundutveckling
och kundvård)
- Ansvara för utskick av nyhetsbrev och kampanjer i digitala och tryckta kanaler
- Uppföljning av kampanjer, kommunikation- och kanaleffektivitet (inkl. utvärdering av AB-
tester), delvis tillsammans med analytiker
- Helhetsansvar för mätningar av kundnöjdheten genom hela kundresan - uppsättning,
förvaltning, insamling och förankring av kundinsikter i organisationen
- Månadsrapportering (kundnöjdhet) och andra CRM relaterade KPI:er
- Utveckla och optimera kampanjurval och erbjudande i dialog med affärsverksamheten och
analysavdelningen
- Utveckla innehåll och ta fram bilder till kundkommunikationen
- Segmentering av kundbasen för att bättre förstå våra kunders behov för skräddarsydd
kommunikation
- Uppföljning av kundbastuveckling- och rapporter tillsammans med analytiker
- Kontaktperson mot IT, Operations samt Analys för CRM delar
- Ansvar för leverantörer av CRM- och kommunikationssystem
- Från tillfälle till annat kan även andra marknadsprojekt relevanta för BlueSteps utveckling förekomma


Kvalifikationer
- Mycket god projekt- samt koordinationsförmåga där dialog och förankring med relevanta nyckelpersoner är en naturlig del av ditt DNA
- Vana att initiera, driva och slutföra projekt
- Fördel vid praktisk erfarenhet av CRM/Life Cycle Management relaterade
aktiviteter såsom automatiserade marknadskampanjer och triggerbaserad
kommunikation
- God kunskap om digitala plattformar som kommunikationskanal t ex, APSIS, MailChimp
eller motsvarande samt erfarenhet av trycksaksproduktion och kunskap i Photoshop
- Förmåga att utveckla effektiva och personliga kommunikationer
- Erfarenhet av att genomföra och följa upp kampanjer (t ex AB-tester)
- Öga för detaljer men även en förmåga att se helheter och processer i ett
större sammanhang
- Självständig, driven, målinriktad, kommunikativ, engagerad, kan ta egna beslut och
arbetar alltid för kundens bästa för ögonen
- Som person är du prestigelös, nyfiken, strukturerad och analytisk med ett stort
intresse för digitala kanaler
- Du brinner för att optimera kundupplevelsen och för att skapa nöjda och lojala kunder
- Förmåga att omvandla problem och behov till kreativa lösningar och konkreta
förslag
- Du hanterar både det svenska och engelska språket bra i tal och skrift

Intresserad?

Klicka på ansök för att söka tjänsten. Urval sker löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Anna Bofeldt på anna.bofeldt@bluestep.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bluestep Bank AB

Adress
Bluestep Bank AB
Sveavägen 163
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 163

Jobbnummer
4446645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bluestep Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bluestep Bank AB: