Bli vår nya Innesäljschef - skapa resultat och utveckla teamet!
Svenska Fönster AB / Chefsjobb / Ovanåker
2025-10-02
Visa alla chefsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Fönster AB i Ovanåker,
Ockelbo,
Söderhamn,
Sigtuna,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Är du en engagerad ledare som vill ta ansvar för ett Innesäljteam och bidra till både försäljningsframgång och hög kundnöjdhet?
Hur ser uppdraget ut som vi erbjuder?
Som Innesäljschef ansvarar du för att nå uppsatta försäljningsmål och kvalitetsmål, samt för att utveckla och leda en effektiv, professionell och proaktiv service i hanteringen av kundernas förfrågningar och beställningar.
Det innebär att du leder och utvecklar avdelningen som ansvarar för kundbearbetning, orderingång, orderhantering, offertframtagning och kundservice. Säkerställer ett gemensamt arbetssätt i enlighet med företagets försäljningsprocess. Driver förbättringsarbete, exempelvis utveckling av metodik och verktyg, för ökad försäljning, servicegrad och kostnadseffektivitet.
Vem är du?
Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare som trivs med att driva både människor och resultat. Du har ett starkt fokus på kundnöjdhet och har förmågan att kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar. Du motiveras av att utveckla team, förbättra processer och skapa långsiktiga resultat. Vi söker dig som är positiv till förändring och ser utveckling som en möjlighet. Arbetsplatsen är i Edsbyn, där vi även tillverkar våra kvalitetsfönster.
Din bakgrund och kompetens
Du känner dig bekväm i digitala miljöer och kan kommunicera flytande på både svenska och engelska. Erfarenhet av att leda och utveckla team inom innesälj, kundservice eller liknande område. Dokumenterad vana att arbeta med försäljningsmål, KPI:er och målstyrning. Erfarenhet av processförbättring och implementering av metodik/verktyg för ökad effektivitet och servicegrad.
Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna veta vad som gör att du vill arbeta med oss och vad som lockar dig mest med tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 19 oktober 2025, urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdatum om vi går vidare till intervjufasen eller tjänsten blir tillsatt. Så tveka inte - sök redan nu och bli en del av vårt fantastiska team!
Svenska Fönster är en del av Dovista-koncernen med cirka 6 000 anställda och tillsammans är vi den ledande leverantören av fasadfönster och ytterdörrar i Europa med tydliga varumärken och stark lokal förankring. Koncernen ägs av VKR-koncernen - ett danskt familje- och stiftelseägt företag med cirka 19 000 anställda i ett 40-tal länder. Dovistas organisation i Sverige består idag av tre bolag; Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster och Velfac, med en sammanlagd omsättning på ca 2 miljarder och ca 650 anställda.
Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.
Ersättning Individuell lönesättning, kolletivavtal finns
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Fönster AB (org.nr 556064-8429),
https://svenskafonster.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Kimmy Dalbjer, Senior Manager Operational Sales Support
kimmy.dalbjer@mockfjards.se 0241-255 54 Jobbnummer 9536662