Bli vår nästa stjärna inom IT-support

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-09-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bli vår nästa stjärna inom IT-support" (publicerad 2023-06-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Centric söker flera supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite.

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system och även social? Då är det precis dig som vi behöver.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.


Publiceringsdatum
2021-09-10

Dina arbetsuppgifter
Helpdesk:
På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet så kan du få vara första kontakt mot användare eller andra.

Onsite:
Som onsitetekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig med stort driv och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem och mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor, får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi erbjuder nämligen alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom många olika områden. Vi tycker att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Därför erbjuder vi alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1631267171350".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Jobbnummer
5958244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: