Biträdande Projektledare Solaris

Bräcke Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

SOLARIS är ett projekt som är delfinansierat av Europeiska socialfonden, (ESF).
Projektet startade den 1 januari 2012 med fyra månaders mobiliseringfas. Slutdatumet för projektet är 2014-06-30.
Bräcke kommun är projektägare och ett antal aktörer från Jämtlands och Västernorrlands län medverkar.
Övriga medfinansiärer är arbetsförmedlingen, försäkringskassan samt Bräcke och Krokoms kommun.

Projektet har ett antal fokusområden,
• att minska antalet utanförställda,
• att ge ett tidigt och lättillgängligt hemspråksstöd,
• att skapa förutsättningar för socialt företagande,
• att bidra med förbättringsåtgärder till den pågående socialförsäkringsutredningen,

Målgruppen för verksamheten är personer mellan 16 - 64 år som är långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa eller har utländsk bakgrund.
Projektledningen består av en projektledare, en biträdande projektledare, en projektekonom samt en projektsamordnadare.
Vi söker nu en biträdande projektledare.

Publiceringsdatum
2012-08-23

Dina arbetsuppgifter
Som biträdande projektledare kommer du att ha en varierande tjänst där du är verksam inom flera arbetsområden. Bland annat ingår:
• leda och strukturera projektet tillsammans med övriga i projektledningen,
• personalhandledning, stöd till våra coacher,
• skapa samverkansstrukturer mellan projektet och våra medfinansiärer,
• Proaktivt arbeta för startups av sociala företag,
• utföra en intern utvärdering med hjälp av en SROI analys,
• löpande rapportera till ESF om projektets arbete och status.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med nedanstående erfarenheter och egenskaper.

Erfarenheter
Du måste ha;
• erfarenhet av projekt finansierat av ESF, både i handledarrollen samt i projektledningsrollen.
• flerårig erfarenhet av arbete och styrelsearbete inom sociala företag.
• erfarenhet av uppstart av sociala företag.
• erfarenhet av personalledning och vana att leda verksamheter som är under uppbyggnad.
• erfarenhet av projektutvärdering med en Social Return On Investment (SROI) analys.

Dina personliga egenskaper
Du måste ha;
• en stor initiativförmåga och hög drivkraft.
• vana och vilja att ta egna beslut samt i förlängningen ta konsekvenserna av beslutet.
• lätt att knyta kontakter och en förmåga att "se alla människor".
• vana av att arbeta med människor som av olika anledningar står utanför arbetsmarknaden.

Arbetstid/varaktighet - 80%, projektanställning till och med 2014-06-30
Tillträde - Omgående
Sista ansökningsdag 2012-09-07

Ansökningshandlingar skickas till Bräcke kommun, Box 190, 840 60 Bräcke
Eller e-post: bracke@bracke.se .
Ange ref nr vid ansökan

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Slutdatum för projektet är 2014-06-30

Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-07
Ansökningshandlingar skickas till Bräcke kommun, Box 190, 840 60 Bräcke
Eller e-post: bracke@bracke.se .
Ange ref nr vid ansökan
Ange följande referens när du ansöker: 104/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: bracke@bracke.se

Kontakt
Peppe Lilijefjäll, avd.chef Sociala avdelningen 0693-16200, peppe.liljefjall@bracke.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via växeln 0693/161 00

Företag
Bräcke Kommun

Adress
Bräcke Kommun
Box 190
84060 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0693-16100
Faxnummer: 0693-16105
E-postadress: bracke@bracke.se

Jobbnummer
1321694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: